Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

THE ULTIMATE INSIDER

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Seneste Rygter fra ULTIMAT INSIDER's investigerende reportere:

Fra en affærdiget sekretær for Commish Ravn (hun faldt for aldersgrænsen på 22 år) forlyder det, at til stor irritation for adskillige GM'ere forventes det at pick nr. 5 tilhørende Bornholm BeerGuzzlers og de efterfølgende først vil blive mulige at foretage i løbet af Søndag eftermiddag.

Dette skyldes at Åby Gamebreakers' GM Anders Lassen er taget på en panik scouting tur til Californien for at prøvetræne flere af de større spillere og dermed forventes at udnytte sin drafttid til det yderste.

Insiders er faktisk lidt bekymrede for om ikke Hr. Lassen er røget i lidt alkoholiske omstændigheder og måske endda ikke når tilbage til sin røde tlf. linie inden de 24 timer er udløbet, hvorfor der tales i krogene om at Commish vil ende op med at måtte drafte første runde for Åby... Bliver det så Shaq eller bliver det Mark Madsen ???

Samtidig har arbejds-presset på Commish været støt stigende den seneste tid og forlydender har det at NBAiKL hovedkontoret er på udkig efter 2 repræsentanter fra ligaen der skal støtte op om Commish ved at indgå i et forretningsudvalg. Onde tunger har det, at ligaens 12 andre GM'ere faktisk er ligeglade med om Ravn har noget eller endsige for meget arbejde, de vil bare sikre sig at han ikke misbruger sin position (endsige bliver misbrugt i en eller anden position).

Vi følger op på situationen så snart vi har fået vores sticky fingers i en short liste til forretningsudvalgets snart magtfulde præsidium.

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Dagen derpå hos flere af de forskellige klubber i NBAinfos Keepers League, har Djursland GangStars GM, Christian Hansen, valgt at give et fyldesgørende interview til Djursland Tidende.

Hvorfor valgte I Wade med Jeres pick?
Det kan jeg såmænd hurtigt svare på, vi havde ikke regnet med Wade var ledig til tredje pick, men da han var droppede vi alle planer om en handel, og valgte at snuppe ham, da han for vores vedkommende ligner en kommende MVP, og dermed kan vi bygge holdet op om ham.

Var I da for alvor klar til at trade Jeres tredje pick væk?
Ja, det var vi faktisk, det var utrolig tæt på vi havde en handel på plads med "de danske ulves" GM, Kurt, da vi kunne få en god pris for vores pick, men heldigvis nåede de andre at drafte, så vi fik Wade alligevel.

Hvad med al snakken om en Coach til holdet? Er der nogle oplagte emner lige nu?
Ja, der har været mange rygter, men også mange sanheder, desværre er vi ikke blevet enige med nogle endnu. Dog har vi pt. et par stykker i kikkerten, jeg vil dog ikke afsløre hvem, men det er i hvert fald nogle Bad Asses.

Hvad med Jeres næste picks, har I nogle håb om hvem I vil have?
Selvfølgelig har vi et par håb, men jeg vil ikke afsløre hvem, dog skal vi ha en stærk hjælper til Wade, nu har vi jo stadig råd til en dygtig hjælper til Wade.

Jamen tak for interviewet Christian, og held og lykke med resten af draften.

Oprindeligt skrevet af: Garnett

Så skete det: Flemming Danielsen underskriver langtidskontrakt med Vikings

Efter flere dages spekulationer om hvilket expansion team der skulle sikre sig den højt profilerede coach, er nyheden nu kommet ud til den hungrende verdenspresse. Flemming Danielsen, der blev landskendt med sin fantastiske indsigt i basketball og udtrykket "I looooove this game", har valgt at sætte sin gyldne underskrift på en langtidskontrakt med Vestsjællands største håb inden for sportens verden, og det var en glad "Flemse", der holdt pressekonference sammen med holdets rigmand og general manager, Jonas Bruun.

Flemming, valget skulle eftersigende ha' stået mellem Vikings og AlphaHans. Hvad gjorde udslaget?
GM Stefan Nellemoes var mere optaget af sine avekatte, og når man så samtidig ikke må få et årskort til ZOO oven i sin kontrakt, så er der ikke så meget at rafle om.

Dit hold skal vælge som nummer 8 - har du snakket med GM Bruun om nogle lysende stjerneskud, som du har set i kikkerten?
Vi har endnu ikke fået snakket konkret om hvilke spillere, der står højest på ønskelisten, og det afhænger selvfølgelig også af de fire næste picks, men ligaen er fuld af hotte prospects, og jeg ved, at der allerede er sendt scouts ud for at følge nogle af topspillerne.

Et sidste spørgsmål: Hvad er der blevet af Henrik Kabell?
Jeg snakkede med Henrik i går, og han skulle angiveligt være på plads som waterboy hos Djursland GangStars. Kravet hos dem er jo, at man skal være en rigtig bad-ass, og der passer Henrik jo perfekt ind.

Det blev altså mediedarlingen Flemming Danielsen, der fik det man må betegne som drømmejobbet i den nyligt opbyggede basketball liga, og nu kan Hr. Danielsen bare vente på, at det bliver han og GM Jonas Bruuns tur til at give deres seddel med spillernavnet på holdets første superstar til Commish.

Oprindeligt skrevet af: Pacers

Bornholms Tidende kan i dagens sportssektion berette om, at øens stolthed basket-franchisen Bornholm BeerGuzzlers har draftet den tyske PF/C Dirk Nowitzki.

Der udtrykkes på øen stor generel tilfredshed med at få den store og sympatiske tysker til øen. glæden går lige fra ledelsen i frabnchisen over fansene til erhvervslivet, som ser en stor turist-magnet i den 213cm høje tysker. "vi forventer os et stort boom af tyske turister - især uden for sæsonen, hvor NBA jo kører, som vil valfarte til øen for at se deres landsmand i kamp." udtaler direktøren for Bornholms Turistråd.

Derudover kan avisen berette om, at deres rygter med hensyn til trænervalget var "spot-on". det forlyder nemlig fra klippe-øen, at træner duo'en der skal stå i spidsen for Bornholm BeerGuzzlers bliver den anden gode gæve tysker Sepp Piontek (Head Coach) og ved hans side kommer vi til at se ingen ringere end NFLming (red. Claus Elming) (Assistant Coach) med en fortid som NFL-kommentator på TV2.

Bornholm BeerGuzzlers er i øvrigt ved at lægge sidst hånd på den nye kæmpehal i de naturskønne omgivelser. det bliver en hal der har kostet omkring 2 mia. kr. og kan rumme 25.000 tilskuere. Der er allerede på nuværende tidspunkt solgt 15.000 sæsonbilletter (flot me et indbygger-tal på 50.000.

Rygterne byggede sig op til foruroligende højder på anden og tredje dagen af NBAiKL draftet, da GM Kurt F. Ravn overraskede mange ved at forhale draftprocessen.

For alle NBAiKL interesserede syntes en sådan forhaling ulogisk, da den hidtidige JUBIII liga’s dobbelte MVP Shawn ”The Matrix” Marion, helt uforklarligt stadig var ledig ved T’Wolves overall #6 pick.

Onde tunger –og dem har Gossip Weekly kunnet konstatere at denne nye liga er proppet med- lækkede til pressen, at den aldrende GM Ravn’s senil demens havde resulteret i, at han i stedet for at bestige podiet i draftlokalet, havde forvildet sig ind i en stemmeboks til EU-Forfatningsvalget, hvor han –i bestræbelserne på at dække over sin demens- havde simuleret distræthed ved at foregive at han stod under bruseren og nynnede med på: ”Living In A Box”.

Disse horrible postulater, gjorde Hr. Ravn på det alvorligste til skamme, ved straks efter bekendtgørlsen af Marion som Ulvenes store franchisespiller, at indbyde den samlede morgen- dags- aftens- og damppresse til et interview, hvor han udtalte: ”Vi blev utrolig overraskede over det faktum at Mr. MVP faldt helt ned til nr. 6 i draftet, og selvom vi naturligvis hoppede på ham med det samme”… Ravn fortsatte efter en lille pause og et underfundigt smil på læberne… ”, så skulle vi lige screene ham for potentielle årsager til dette slip på ranglisten… stof-misbrug eller planer om tilbagetrækkelse pga. fremtidig rap-karierre”.

Umiddelbart virker denne forklaring troværdigt, men efter at have snakket med adskillige GM’ere fra andre hold i ligaen, kom det frem at Hr. Ravn har været ude på at teste markedet for Matrix. Stillet overfor dette udsagn, lød det fra Ulvenes chef: ”det er jo sådan, at enhver spiller er tilgængelig for den rette pris, men hvis ikke ligefrem at vi kan sikre en substantiel overpris for Matrix, så skal han ingen steder – han vil se rigtig rigtig godt ud i en Ulve-Uniform” (igen havde Hr. Ravn et mærkeligt ulvegrin på og en enkel dråbe savl syntes at falde, red).

Gossip Weekly, har på fornemmelsen at den lidt PR liderlige Hr. Ravn har været lokket til at fuldføre NBAiKL’s første trade nogensinde bare for at komme i historiebøgerne, og egentlig slet ikke har haft lyst til at miste Marion, men han benægter på det kraftigste at han går efter sådanne GM stats.

GW har været nødsaget til at bringe en rettelse, Shawn "The Matrix" Marion var naturligvis MVP sidste sæson (og den foregående) MEN det var ikke for JUBIII ligaen, men YAHOO ligaen... hvem end så der ka' kende forskel på sådanne ensartede glædesudbrud 😐

Oprindeligt skrevet af: TB

Skive Shark's GM udtaler idag til Jylland Times:

"Ja... Det var ikke så godt. Vi havde personligt selv udset os Matrix som pick no. 9. Men desværre blev det ikke sådan. Nu kan det se ud til at vi ender med et af de store egoer Kobe Bryant og Tracy McGrady. Dog er Iverson og Duncan stadig ledige, men mon ikke de bliver nuppet af de to som er før os i draften!

Jeg har set mig voldsomt sur på hr. Ravn, så han skal nok holde sig langt fra Skive i den nærmeste fremtid!"

Oprindeligt skrevet af: bozzy

****** Breaking News fra Vestre JailBlazers **********

Redaktionen må desværre meddele at GM Bo Hansen ikke var til rådighed for interviews, da han var i retten.

Men istedet bringer vi et interview med holdets Coach Larry Johnson og Assistent Coach Bill Lambier

De indsatte her i fængslet var tilsyneladende ret utilfredse med jeres valg, hvad kan det skyldes ?

LJ : Det forstår jeg heller ikke. Vi har lige set Steve spille helt ekstremt godt i dette års PO.
Fansene må jo forstå at vi ikke vælger ham pga hans scoringer, det er kun en bonus.
Vi har fået den bedste sande pointguard i draften, og det er vi meget stolte af.

Bill : Vi vil meget gerne have spillere der kan slå på tæven, derfor er jeg personligt meget skuffet over dette valg !!!

Hvorfor faldt valget på ham ?

LJ : Udvælgelsen foregår i samråd mellem GM Bo Hansen og Bill og jeg. Holdets GM og jeg var meget enige om, at man ikke KAN overse det faktum at Steve var MVP i sidste sæson.
Med valget af ham, er stadig råd til en anden forholdsvis dyr spiller.
Jeg har selv spillet imod Steve, og har altid haft enorm respekt for både hans courtvision og hans kunnen som soccerplayer.
Med ham er har vi sikre + 10 assist pr aften, og med det hold vi får på benene, har vi virkelig brug for en leder.

Bill : Det eneste positive jeg kan se ved Steve, er hans hudfarve !!!

Hvem har holdet ellers i kikkerten ?

LJ : På nuværende tidspunkt ville det være naturligt at have Mourning i tankerne.
Bill : Han kan slå på tæven !
LJ : Ja, Zo og jeg har boksetrænet en del i Las Vegas i løbet af sommeren. Vi husker jo alle vores slagsmål da mine Knicks mødte hans Heat - Dengang var han blot stor, men kunne overhovedet ikke slås.
LJ : Desuden er Ron Artest en spiller vi kigger en del på. Han må siges at have friske ben efter sidste sæson.
Bill : Og han kan slås !

Der går en del rygter om at I har snakket med Brad Miller, hvad siger i til det ?

LJ : Brad er da en udemærket spiller, men jeg foretrækker nu Mourning,
Bill : Brad er hvid, så han er min mand.

Vi siger mange tak for jeres tid og held & lykke med jeres draft.

Oprindeligt skrevet af: Martanic

Royal Aarhus har igen været på farten, da Århus City Royals tidligere i dag valgte deres første spiller i draftet, som blev Elton Brand.

Der har allerede været flere overraskelsesudbrud fra andre GMs I ligaen over jeres valg af Elton Brand. Har du forståelse for det?

Jamen jeg kan da godt se lidt argumenter for det, med eksempelvis en Shaquille O’Neal i draftet endnu, men som det tidligere er nævnt, har vi altså ikke så mange penge at gøre godt med i Århus, og vi er nødt til at tage vare om dem vi nu har.

Elton Brand er 26 år nu, og har været med i ligaen i en del år efterhånden. Hvilke kvaliteter er det du og Århus City Royals har set i ham?

Stabilitet frem for alt, og så er det jo her tidligt i draftet at man skal finde især blockmagere, og her har Elton gode kvaliteter, samtidig med at han er en god rebounder, og en udmærket afslutter.
Derudover har vi hørt noget om, at han skulle have royal baggrund, men det ville han kun svarer på, hvis han kom med på holdet, og fik nogle kampe for os, og da Set og Hørt og Bille Bladet jo også skal have deres historier, så vi os nødsaget til at vælge ham.

Havde i andre spillere i tankerne?
Massevis, men vi blev nødt til at lave en afvejning af hvilken spiller der ville være god at tage nu, og som kunne risikerer at blive taget indenfor de næste 5 picks. Vi håber at vi tog den rigtige beslutning

Ja i skal snart igen med pick 16. Hvem vælger i?
Man er vel Århusianer, så Ingen kommentarer

Derudover tog jeres valg også en del tid.

Jamen vi tager ikke forhastede beslutninger, som det jo er ganske tydeligt at mange tidligere managere i dette draft har gjort det.

Kan du uddybe det?
Nej, det kan jeg ikke, af frygt for mit egent velvære bag slottets mure

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

NELLEMOES BAG TRUSLER

Der blev i dag beslaglagt dokumenter fra Odense AlphaHans' GM, Stefan Nellemoes' kontor.

Efter tip fra flere GMs i NBAiKL, stormede NET (NBAinfos Efterretnings Tjeneste) i dag kontoret, og efter sigende har NET fået fat i nogle yderst interessante dokumenter.

AlphaBrølet er kommet i besiddelse af nogle af de beslaglagte dokumenter, der viser at Nellemoes på vanlig vis, har truet 3 GM's, der efter henvendelse fra AlphaBrølet ønsker at være anonyme.

"Man ved aldrig hvad han finder på. Det er helt forrykt at han i første omgang overhovedet har fået et arbejde, endda for det hold der formentlig bliver topholdet. Jeg har virkelig ondt af de ansatte der bliver hyret af Nellemoes, der med sine Nazi metoder har prøvet at fiske nogle af mine ansatte. Det er under al kritik, og jeg er virkelig lettet over at NET nu gør noget ved sagen" udtaler GM Kurt Ravn, der ønsker at være anonym.

Stefan Nellemoes har ikke ønsket at medvirke i et interview, men siger til AlphaBrølet at han senere i dag vil udsende en pressemeddelelse.