Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 98 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: Pacers

Men skal vi overveje at dele ligaen i to, så vil nogle jo vinde en oprykningsstrid, andre en nedrykningskamp, og endelig en enkelt et mesterskab. Mere ”aktion”, flere titler, mere flødeskum til alle kager.

Den tanke havde også strejfet, men min bekymring i den sammenhæng går på om ikke nogle GM'ere så bliver anden-rangs GM'ere og fokus automatisk vil blive på "de bedste" og man lidt hen af vejen glemmer de øvrige?!

Det er virkelig positivt for mig, at der er en række folk som ikke ønsker dispersion. For grundlæggende er det sgu den rette keepers ånd. Dermed ikke sagt, at jeg kun modstræbende går med til et evt. dispersion draft (for jeg er nemlig helt vild med at slippe Butler, JoJo og Durant), men der skal sgu være noget fightervilje og realitetssans i sådan en liga. Ellers har det heller ikke noget formål at lave dispersion, for så vil vi jo hurtigt ende i samme position.

Jeg er som sagt enig. Men finder bare også vigtigt at dem (kender ikke navnene), som har ytret utilfredshed og har surmulet enten selv finder noget motivation, ved at ændre sin indstilling til hvad der realistisk sæson for sæson kan være succeskriterier. Personligt har jeg hele tiden sat nogle små men realitsiek krav til mine sæsoner og haft rigeligt med SPAS til det 🙂

Men kan godt sætte mig ind i at nogen har haft sværere og sværere ved at motivere sig, da de måske mener skaden er sket og skaden ikke kan genoprettes. Og jeg mener umiddelbart, at den bedste løsning, der tilgodeser mest muligt er den foreslåede løsning, da spændingen genetableres i toppen (for ærligt - synes I, Kurt og Anders, det er fedt at vide at det KUn er jer to det drejer sig om de næste par år?!), og samtidig får vi en meget tættere bund- og midterstrid.

Vi skal tænke på, at det som sagt KUN er noget der sker ÉN gang i ligaens historie. Og det er som at slå en streg i sandet og sige - nu har vi lært gamet efterhånden og så kører vi....

Oprindeligt skrevet af: bozzy

Vi skal tænke på, at det som sagt KUN er noget der sker ÉN gang i ligaens historie. Og det er som at slå en streg i sandet og sige - nu har vi lært gamet efterhånden og så kører vi....

Hvem siger at folk ikke vil bringe lignende op igen, når de ikke kan følge med....

Nej, dem der er utilfredse og sidder og tuder over dette, burde smdes for porten. Lad nye folk komme til !!

Oprindeligt skrevet af: TB

Bo : okay tankegang - problemet er jo bare vi ikke ligefrem vælter i seriøse GM'er som er klar til at smide blod,sved og tåre i et keeper legaue projekt. Desværre 🙁

Tror generelt man kan sige at vi allesammen er enige om at der skal ske et eller andet, for at holde interesse niveauet oppe jo. Og hvordan det så kan ske, det er der delte meninger om. Jeg mener stadig ikke det er fair at Anders og Kurt skal bøde fordi de var smarte og kloge, og os som var mindre kloge og mindre aktive, får foræret nogle gode picks og lignende fordi de to gamle drenge "keder" sig i spidsen.

Nej - jeg tror vi skal sige som HrNilsson, at det her er ikke fedt, og det er ikke en god løsning - men det er en nødvendighed som bare må tages.

Det sker kun en gang, med streg under en gang, og sådan vil det være. Mit spørgsmål er så bare?

Var det måske ikke bedre at vente med en sådan "udligning" i ligaen indtil næste sæson. Fordi ellers vil vi jo igen næste sommer sidde med 4-6 GM'er som er forholdsvist nye, og som "igen" lige har lært gamet, og så os eller de andre som bare flyver afsted. så har vi jo skævvridning igen? Var det ikke bedst at vente til ligaen var fuldtallig, 20 GMer, 20 hold, og så udligne? Eller?

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

Pacers skrev:

Men skal vi overveje at dele ligaen i to, så vil nogle jo vinde en oprykningsstrid, andre en nedrykningskamp, og endelig en enkelt et mesterskab. Mere ”aktion”, flere titler, mere flødeskum til alle kager.

Den tanke havde også strejfet, men min bekymring i den sammenhæng går på om ikke nogle GM'ere så bliver anden-rangs GM'ere og fokus automatisk vil blive på "de bedste" og man lidt hen af vejen glemmer de øvrige?!

Men hvem er det som skal glemme dem? Den halvdel som kæmper sig op fra D-League glemmer jo ikke sig selv, og de andre kan jo stadig handle med dem og tror da de vil have lige så meget interesse i at følge deres udvikling som altid.

Men en bunke offseason handler og lidt held med en rookie eller et projekt kan jo godt katapultere et bundhold noget op i stillingen, så måske det bare er lidt træls at sidde fast i D-League så!

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Har for længe siden haft en to-deling i tankerne for -som Svinet så diætrigtigt udtrykker det- at skabe mere flødeskum til kagerne.

Det er kun en idé hvis vi er min. 20 hold vil jeg sige, og vil naturligvis give en del mere kamp om de enkelte pladser...

Man kunne forestille sig:

1. Division = 10 hold (top 10 i år), hvor de to dårligste rykker ned hvert år.
2. Division = 10 hold (6 dårligste + 4 expansion), hvor de to bedste rykker op hvert år.

Draft picks vil så også være lidt mere gennemskuelige tidligere i forløbet, hvor man ved at et hold i 2. Div har et mere værdifuldt pick, mens et hold i 1. Div. - lige meget hvor dårligt han præstere- kun vil kunne opnå pick nr. 11 i det indeværende år.

Man kunne så sige, at hvis stemningen blandt de 10 øverste hold i år er til ikke at lave dispersion så ventede vi til næste år (hvis overhovedet), og hvis stemningen er til at gøre det, så kunne vi smide vores spillere/picks til hold i 2. division...

Optimalt havde vi 6 brikker at flytte med, således at de 6 dårligste i år får lidt extra med på vejen til livet i 2. Div. .... nu har vi så lavet en studehandel på 4 spillere og 3 picks, så der vil være et pick i overskud.

.... bare strøtanker her.

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Lige en kommentar omkring opdeling.

Synes egentlig opdeling virker ganske oplagt, det vil bestemt gøre det hele mere interessant for alle tror jeg, man vil også skulle tænke mere "taktisk" omkring sit rebuilding, så man når ens unge spillere på billige kontrakter toppede, ikke lå og rodede i 2. div, hvilket vil tilføre spillet et flot nyt aspekt.

Måske skulle man så ved samme lejlighed forbyde handel med picks to år frem? Altså som i år hvor der handles med 08'er picks, da dette vil være mere uoverskueligt, samt vi ikke risikerer et hold pludselig dumper helt, og har solgt sine aktiver langt ud i fremtiden.

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

Det sidste pick kunne jo blot springes over.

Der vil i denne model næste altid være noget at kæmpe for, og gøre sæsonen mindre grå for et stort antal hold.Det er klart en fordel at værdien af fremtidige picks er mere gennemskuelig.

Man kunne overveje at gøre det nemmere for 2.division at slippe ude af økonomiske spændetrøjer, enten ved at lade waiverfees være halvt så store, kun gælde for det år spilleren cuttes, eller give et enkelt amnesty cut per år!?

Synes der kan være fornuft i at sætte loft på picks'ene. Max 2 førsterunde, og der kan kun trades med picks fra indeværende sæson.

OG SÅ LIGE en ting jeg ellers har taget på tomandshånd med de relevante GM'ere.

Der er visse hold der ikke sidder på deres eget pick og som allerede tænker for meget på næste sæson. Det resultere i at man ikke får optimeret sin starting lineup, og der sidder gode startere på bænken og skadede spillere står og blomstre i startopstillingen.

Jeg satser på at der er en eller to her der føler sig ramt af denne svada og lige tjekker jeres hold!! Det har jo ganske stor betydning for ligaen som helhed hvor diverse picks ender op henne i stillingen.

@GM Hansen; jeg er ikke meget for det, men må nok indrømme at det lugter lidt af at visse folk ikke har følt at picks to år ude i tiden har helt samme værdi som et quick fix. Dog er det et af de aspekter hvor jeg synes flest GM'ere er ved at blive udlært - det er efterhånden svært at fravriste gode picks fra folk 😉
Lige bortset fra at Bozzzzy jo stadig mener at en afdanket flexertype på en bænk et sted er bedre end et fremtidigt #1 pick, da han jo en gang var en All-Star :nanana: ...hvorfor man sikkert vil kunne få Durant for Vince eller en Zo/Artest combo - hvis ikke han lige havde dem 😆

Oprindeligt skrevet af: Iowastate

jeg syntes det er en god ide hvis der sker noget nyt.
Jeg er for at man max kan have to første runde, og at man max kan handle med picksne i en sæson frem, altså den sæson som er igang.

mht. at lave forskellige divisioner kunne det være meget sjovt, og der kan vi også lave flere end tyve hold hvis der er mange som pludselig vil være med.

MHt. narhatten er det enlig en meget god og sjov ide, som jeg enlig er for.

Jeg har ikke rigtig tid til at skrive så meget, men det var da min mening om et par ting.

J-smoove må da snart rammer den 5-by-5 hva' ? 26-17-5-4-3 i nat, da Hawks vandt 4. kamp i træk (i øvrigt 4 kampe uden JoJo) efter at have tabt 8 af 10 (i øvrigt med JoJo) 😀

Nå, men er der nogen der har mere at tilføje debatten om dispersion eller ej og om opdeling af ligaen i to divisioner eller ej ??

ReferencerSide 98 af 635Reference