Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 95 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: bozzy

Iøvrigt stor ros til mine to SG's :clap:

Kobe med 40-13-8-2-3

og

Ricky med 33-10-8-4-0

B)

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

:hug:

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Baronen er tilbage:hug:

JoJo sætter sig med en skade... Delonte tager over... og sætter sig med en skade.

Skulle vi ikke gå over til seks kategorier? Den sjette værende DNPer pga. skader?

(Henter en gulvsvaber for at tørre tårerne op...)

Edit/Update: JoJo formentlig ude for resten af sæsonen, og Grunts banker dermed toppen ud af ligaens sjette kategori. Tydeligvis en stor satsning på maksimumpoint her. :uhoh:

Klasse hvordan Grunts stjerne GM har forudset mr.82 (JoJo har spillet 82 kampe i de 4 seneste sæsoner) vil gå ned, og fundet en fuldgod erstatning i Daniel Ewing. En ung guard som kombinerer Patrick Ewingesque elegance og Antoine Walkers'k feel for flow og shot selection.

Watch out, Amsterdam Griunts har sat slutspurten ind...

Nå, men en lang smøre blev det som sædvanlig til når jeg fatter pennen, til gengæld er der jo ikke truffet en endelig beslutning, så vil høre fra jer andre 12 (GM Bruun og GM Bram-Møller vil ikke være at finde blandt os næste sæson) om I mener dette kan være løsningen på ligaens største problemer og om det er en fair måde at gøre det hele mere spændende for os alle.

Let’s hear it!

I første omgang er opslaget på forsiden jo et forslag. Vi kan ikke gøre det igen, og er det ødelæggende bare at gøre det én gang?

Ideen med Keepers League er jo at opbygge et miljø, der minder om real life NBA. Nogle hold må bygge op langsomt over årene, andre har aktiver nok til at holde sig flydende i toppen. Men lige nu er der 15 point fra mit dødsejlerlalazaret ned til #3, og jeg har ikke kunnet bruge alle mine kampe. Der er ikke nogen tvivl om at ligaen er knækket.

Men har vi nu opbygget så meget erfaring at det ikke vil ske igen? Eller skal vi frem over have ekstra bonus for at ende i bunden, for at hjælpe genopbygning?

Hjælper det her dispersiondraft overhovedet, eller hvad?

Lad os få en debat om hvor ligaen står og hvordan vi kan forbedre den...

Jeg synes jo som menig GM bl.a. at det ville give en rigtig spændende sæson næste år. Kurt og jeg står pludselig kun med godt en håndfuld startere til sammen, og dermed kan 75% af ligaens hold begynde at drømme om mesterskabet, nogle har brug for mere held end andre, men det ville effektivt lukke hullet i toppen.

EDIT: hentet fra kommentarerne:

TB skrev d. 10. marts, 2007 - 18:37:59:
Jeg synes det er uretfærdigt at i skal straffes fordi i går mere op i spillet og bruger så meget tid på stats osv.

Spillet er godt nok ikke så attraktivt for nogle af os lige pt. Fx. er min sæson pt. slut, fordi jeg har solgt mine aktiver, og satser mere på fremtiden. Det er mit eget valg, så jeg klager bestemt ikke.

Jeg vil selvfølgelig gerne have muligheden for at få fat i mit eget 2007 pick, som der bliver givet løs. Det er super attraktivt for mig jo - men jeg synes ikke det her er en fair løsning... Helt ærligt så synes jeg egentligt bare at i skal lade det være som det er - eftersom jeg synes det er forkert at straffe jer fordi i er gode, og favorisere os fordi vi er "dårlige"...

Jenner skrev: d. 10. marts, 2007 - 20:59:00:
Problemet er jo bare at det ikke er alle der er "dårlige" og at folk mister "lysten" til at være med i spillet pga. de kan se at de ikke har nogen ret stor chance for at vinde de næste 4-5 år.

Der er utroligt mange der mere eller mindre inaktive, og jeg synes det er skræmmende så få tradeforslag der flyver rundt ift. dette er en keeper league hvor jeg havde forventet at folk ville være meget aktive og alt tid prøve at optimere deres hold.

Men lad os tage den i NBAiKL snakke tråden i stedet

Danish Twolf skrev d. 11. marts, 2007 - 07:37:52:
Lige et input på antal af Trade forslag.

Jeg er helt klart af den opfattelse at der bør være langt færre trade forslag ude og svømme i en Keeper end i en 1-års liga - man skal jo tænke mere langsigtet her og "quick-fixes" er ikke så nemme at rette op på hvis det går galt.

Færre -men mere gennemarbejdede, gennemtænkte og gennemANALYSEREDE- tradeforslag er helt klart at foretrække.

Til gengæld bør der være langt mere snak (UI, Debattråd, Chat) omkring ligaen - da man normalt investere en hel del mere tid og ræssonementer i en Keeper.

Oprindeligt skrevet af: Jenner

Jeg er enig, jeg tror jeg er for (har ikke endeligt besluttet mig hehe).

Det der nu kan diskuteres er så at det fx. for mig (og indehavere af andre picks) vil være ret bittert, at se det hold hvis pick man ejer, ligepludselig får en rigtigt god spiller ind, så ser man de hold der ligger lige under en blive stærkere mens ens spændene aktiv picket blive værrere.

Her vil jeg selvfølgelig kunne se ud over egoistiske aspekter, og se hvad der er bedst for ligaen, og jeg mener helt klart det er bedst at lave lidt om, for ellers tror jeg blot aktiviteten vil falde yderligere, og i mine øjne vil det være ret så uatraktivt at være en del af ligaen pga. den store forskel der er på Svinet og Kurt, også os andre.

Jeg tager hatten af for at i har opnået hvad i har opnået, men samtidig ser det i mine øjne ud som om at der er sket en hel del humbug det første år, og at mange folk måske ikke har været klar nok eller gode nok til en liga som denne.

Intet ondt, vi har jo alle været lidt grønne osv, men jeg synes bare at styrkeforholdet er så skævt at det trækker en del af det sjove ud af spillet....

Så kommer argumentet med "ja men sådan er det jo også i real life NBA", men her er jeg langt fra enig. I NBA kan "alle slå alle", selvfølgelig er der en bund osv, men det er jo ikke sådan at vi nu sidder og tænker, nå nu er det kun Mavs og Suns der kan vinde de næste 4 eller 5 år. I NBA kan det hele hurtigt vende, bl.a. fordi man i højere grad afhænger af at have en stjerne spiller, men i denne liga har man virkelig brug for et helt hold før man ka begå sig.

Mht. aktiviteten, som har været stærkt dalende i mine øjne, så vil jeg da heller ikke lægge skjul på at jeg synes det har været kedeligt at der ikke har været flere tradeforslag og lignede, jeg har da haft mange diskusioner med folk osv, men oftest når jeg selv har startet det, og nogen gange vil man ligesom gerne have noget igen. (jer der som regel sender ud ved det jo godt) Dette er igen ikke ment som noget hetz, men bare en konstatering af at det sjove i ligaen i mine øjne på mange punkter har været lidt fraværende på det seneste.

Jeg har ingen problemer med at folk til tider har travlt med skole, arbejde osv, vi får jo ikke løn for at være med i denne liga (desværre), men bare det at man lige dropper et ultimat insider indlæg en gang imellem, eller lige skriver et lille prale/tude indlæg i NBAiKL snakketråden eller lign. viser at man synes det her er sjovt og gerne vil være med og gøre det godt.

Jeg har sikkert glemt en masse af mine fine argumenter hehe, men i takt med at andre (forhåbentligt) giver deres syn på tingene vil jeg vende stærkt tilbage.

Oprindeligt skrevet af: bozzy

Jeg er stærk uenig!! IKL skulle være ligesom i det virkelige liv, og nogen skal være Danny Ainge eller Kevin McHale :awch:

Kurt og Anders skal naturligvis ikke straffes for at være dygtige...

Oprindeligt skrevet af: Pacers

Nu smider jeg også lige mit indlæg her:

Generelt er jeg faktisk enig med både Thorbjørn og Jens. Selvom de egentlig siger to lidt forskellige ting.

Jeg er enig i at GM’erne selv har bragt sig i deres nuværende positioner. Og at de selv bør kæmpe sig ud af denne. Dog vil jeg også sige, at denne ulighed i ligaens rosters i høj grad skete i ligaens første leve-år, hvor alle var uerfarne ud i den kunst en Keepers er medundtagelse af Kurt. Derfor var det i denne sæson der var klart de mest skæve handler og jeg mener stadig det i HØJ GRAD er dem der har skævvredet ligaen.

I denne sæson har handlerne generelt set været meget mere gennemtænkte og gennemanalyserede og dermed også mere lige og fair for parterne involveret. På den baggrund tror jeg også det kan blive svært at få udlignet den skævvridning der er af ligaen, da GM’erne generelt i år er blevet bedre til at vurdere en trades effekt på deres eget hold på kort og lang sigt.

Derfor mener jeg, selvom jeg gerne havde set at et sådant tiltag ikke var nødvendigt, mener jeg faktisk, at det er et nødvendigt onde vi må indse er nødvendigt for FORHÅBENTLIG at få lidt mere aktivitet, engagement og jævnbyrdighed i ligaen.

Jeg synes det er stort, at de to ”store” vælger at ofre sig selv. Men på den anden side kan det jo heller ikke være sjovt for dem ikke at få nogen nævneværdig konkurrence (udover hinanden) i de næste 3-4-5 sæsoner 😉

I forhold til Bo's indlæg: Så er jeg generelt enig i det du siger at de ikke bør straffes for at være gode GM'ere. Men på den anden side er det heller ikke real life... Der skal noget mindre til her for at nogle GM'ere mister interessen og det gavner bestemt ikke ligaen - jeg har flere gange ventet op mod en uge på at få svar på et trade-forslag fordi den aden GM enten ikke har været logget ind eller ikke gidet svare!!

Det er jo som jeg skriver heller helt så sjovt og udfordrende for de to top-hold kun at kæmpe mod hinanden.

Hyperaktivitet er i mine øjne ikke nødvendig eller altid at anbefale. Jeg har fx selv haft Kevin Martin, Al Jefferson, Biedrins, Delonte West og Deron Williams, blot for at give dem væk eller sælge dem lidt for billigt.

CityRoyals er et eksempel på et hold, som ikke har foretaget de store handler, men som bestemt ligger godt til hvis man kan undgå skader.

ReferencerSide 95 af 635Reference