NBAiKL: SNAKKE-TRÅD
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. juni 2011, 19:30Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesJeg kan ærlig talt ikke huske om vi har talt om emnet... Men hvad har vi af planer ifm. den nye CBA?
Det ventes jo at lønloftet vil blive sænket, og skulle det blive en realitet, vil vi så følge dette, eller regulere lidt, således at de hold vi har bygget op ikke skal opløses. Vi har jo altid faren for en lidt lavere cap, men tager den et gevaldigt dyk, er det vel noget vi skal drøfte :)?
Jeg kan ærlig talt ikke huske om vi har talt om emnet... Men hvad har vi af planer ifm. den nye CBA?
Det ventes jo at lønloftet vil blive sænket, og skulle det blive en realitet, vil vi så følge dette, eller regulere lidt, således at de hold vi har bygget op ikke skal opløses. Vi har jo altid faren for en lidt lavere cap, men tager den et gevaldigt dyk, er det vel noget vi skal drøfte :)?
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. juni 2011, 19:33Oprindeligt skrevet af: reignmannr1Synes det er fint hvis den følger den rigtige dog ikke i samme størrelses orden, men hvis den rigtige falder synes jeg også vores ska falde, ved dog ikke hvor meget
Synes det er fint hvis den følger den rigtige dog ikke i samme størrelses orden, men hvis den rigtige falder synes jeg også vores ska falde, ved dog ikke hvor meget
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. juni 2011, 20:41Oprindeligt skrevet af: Kurt F RavnIht forfatningen er der ingen tvivl, vi følger den rigtige CBA.
MEN, det vi KAN gøre er at overveje om der skal en "Alan Houston" regel ind (altså at vi en kan waive en spiller gratis). Nu tror jeg dog ikke at det bliver så grelt igen med en ny CBA - ligaen tjener gode penge og det bliver svært at få den samlede lønbyrde ned som de fabler om. Det bliver nok nærmere mærkbart for nye kontrakter der bliver mere begrænsede i længde og størrelse (hvilket vi så også vil nyde på sigt).
Iht forfatningen er der ingen tvivl, vi følger den rigtige CBA.
MEN, det vi KAN gøre er at overveje om der skal en "Alan Houston" regel ind (altså at vi en kan waive en spiller gratis). Nu tror jeg dog ikke at det bliver så grelt igen med en ny CBA - ligaen tjener gode penge og det bliver svært at få den samlede lønbyrde ned som de fabler om. Det bliver nok nærmere mærkbart for nye kontrakter der bliver mere begrænsede i længde og størrelse (hvilket vi så også vil nyde på sigt).
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. juni 2011, 21:41Oprindeligt skrevet af: PacersJeg er enig med commish Kurt. Indtil vi ved hvordan situationen er så mener jeg vi skal følge forfatningen. det lyder jo lidt som boligejerne der havde levet fedt af lave renter i 5-10 år og pludselig begyndte de at klynke over rentestigningerne og fik hjælp af politikerne... Der skal vi ikke hen...
Synes dem der har en lav lønudgift på den måde gerne må belønnes lidt.
Jeg er enig med commish Kurt. Indtil vi ved hvordan situationen er så mener jeg vi skal følge forfatningen. det lyder jo lidt som boligejerne der havde levet fedt af lave renter i 5-10 år og pludselig begyndte de at klynke over rentestigningerne og fik hjælp af politikerne... Der skal vi ikke hen...
Synes dem der har en lav lønudgift på den måde gerne må belønnes lidt.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. juni 2011, 22:34Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesAaaarh Jacob..- du kan ikke helt sammenligne det her med boligejere :)..
Lav lønudgift skal ikke nødvendigvis belønnes, da man så straffer folk der har sammensat et hold for at vinde her og nu (for 1-2 sæsoner siden, hvor man ikke havde forudset så drastisk et fald som det KAN ende med).
Jeg vil lige understrege, at jeg ikke har foreslået, at vi fastholder vores nuværende 65+ millioner cap - men blot, at det kan ende i noget værre noget, HVIS det viser sig at lønloftet ender meget lavt. Falder det lidt, så falder vi jo bare med. Men falder det meget, så ender det med at et hold der har samlet mere end én stjerne, ender med at skulle slippe noget godt før tid - efter at have betalt en god pris for de aktiver for 2 år siden.
Vi skal jo ikke tage stilling til noget som helst nu, før vi ved hvordan det hele ser ud - men tænkte at det ville være fint at snakke om problematikken der meget vel kan ligge forude, før vi står i det...
Aaaarh Jacob..- du kan ikke helt sammenligne det her med boligejere :)..
Lav lønudgift skal ikke nødvendigvis belønnes, da man så straffer folk der har sammensat et hold for at vinde her og nu (for 1-2 sæsoner siden, hvor man ikke havde forudset så drastisk et fald som det KAN ende med).
Jeg vil lige understrege, at jeg ikke har foreslået, at vi fastholder vores nuværende 65+ millioner cap - men blot, at det kan ende i noget værre noget, HVIS det viser sig at lønloftet ender meget lavt. Falder det lidt, så falder vi jo bare med. Men falder det meget, så ender det med at et hold der har samlet mere end én stjerne, ender med at skulle slippe noget godt før tid - efter at have betalt en god pris for de aktiver for 2 år siden.
Vi skal jo ikke tage stilling til noget som helst nu, før vi ved hvordan det hele ser ud - men tænkte at det ville være fint at snakke om problematikken der meget vel kan ligge forude, før vi står i det...
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. juni 2011, 22:42Oprindeligt skrevet af: PacersJeg kan så godt følge dig... men skulle vi komme i en situation, hvor lønnen falder 'urealitsisk' mege, så mener jeg Kurts forslag er det bedste med en form for amnesti-løndumping. vd at waive en vilkårlig spiller.
Jeg kan så godt følge dig... men skulle vi komme i en situation, hvor lønnen falder 'urealitsisk' mege, så mener jeg Kurts forslag er det bedste med en form for amnesti-løndumping. vd at waive en vilkårlig spiller.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 13. juni 2011, 19:10Oprindeligt skrevet af: CrickJeg synes også vi skal følge den rigtige CBA... Det giver jo også et nyt og spændende taktisk moment hvor gode spillere lige pludselig bliver tilgængelige som FA's.
Jeg synes også vi skal følge den rigtige CBA... Det giver jo også et nyt og spændende taktisk moment hvor gode spillere lige pludselig bliver tilgængelige som FA's.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 26. juni 2011, 14:17Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesSå er der åbnet for handler, og der er kommet en ny handelsside på, der kan afsløre sæsonens to første handler - et par store af slagsen.
Kærlig hilsen en Commish-wannabe :love: :wuhu ...
Så er der åbnet for handler, og der er kommet en ny handelsside på, der kan afsløre sæsonens to første handler - et par store af slagsen.
Kærlig hilsen en Commish-wannabe :love: :wuhu ...
Citat fra NBAinfo Arkiv på 27. juni 2011, 10:39Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesForuden Jenner, er jeg den eneste der har skrevet i UI i år.. Kom i gang tøzzer! :spank:
Foruden Jenner, er jeg den eneste der har skrevet i UI i år.. Kom i gang tøzzer! :spank:
Citat fra NBAinfo Arkiv på 27. juni 2011, 10:50Oprindeligt skrevet af: Miller31Jeg gider ikke skrive et sted hvor Stefan skriver.. Hov, nej, vent..... Arh, [censored] it.. Der er noget på vej.
Jeg gider ikke skrive et sted hvor Stefan skriver.. Hov, nej, vent..... Arh, [censored] it.. Der er noget på vej.