NBAiKL: SNAKKE-TRÅD
Citat fra NBAinfo Arkiv på 22. oktober 2010, 14:38Oprindeligt skrevet af: madsberggreenDet er selvfølgelig ingen hemmelighed at jeg har en personlig interesse i at Grunts kommer under cap'en - jeg har også flere gange skrevet til Anders for at tilbyde min CS i denne offseason. Jeg har dog ikke selv nogen fordel af, hvis paragraffen bliver tolket ordret i dette tilfælde - dertil ligger jeg for langt tilbage på FA-listen, da der er masser af hold over mig, der ville kunne signe f.eks Eric Gordon.
Nu er jeg ikke afhængig af at få en af Svinets tidligere spillere for at min off-season-kabale til at gå op, men det har da helt sikkert været med i mine overvejelser for f.eks. at smide Ginobili, at jeg kunne se at Anders meget vel kunne blive nødt til at waive Caron Butler.
Det er ikke fordi jeg synes at Kurts løsning er dårlig, men jeg holder nu fast i, at det principielt er problematisk at lave sådanne ad hoc-løsninger. Jeg vil heller ikke lave et nummer ud af at kræve at Svinets billige spillere bliver fristillet - det ville dels give de GMs der ligger øverst på FA-listen en urimelig fordel, og samtidig være ødelægende for dem der skulle overtage holdet - jeg tror måske bare jeg vil henstille til, at forretningsudvalget vedtager en paragraf der omtaler denne situation, og dermed sikrer os for eventuelle konflikter i fremtiden.
Vi kunne jo forestille os en lignende situation i fremtiden, hvor et hold havde satset endnu mere dramatisk på at få CS end jeg her selv har gjort.
Det er selvfølgelig ingen hemmelighed at jeg har en personlig interesse i at Grunts kommer under cap'en - jeg har også flere gange skrevet til Anders for at tilbyde min CS i denne offseason. Jeg har dog ikke selv nogen fordel af, hvis paragraffen bliver tolket ordret i dette tilfælde - dertil ligger jeg for langt tilbage på FA-listen, da der er masser af hold over mig, der ville kunne signe f.eks Eric Gordon.
Nu er jeg ikke afhængig af at få en af Svinets tidligere spillere for at min off-season-kabale til at gå op, men det har da helt sikkert været med i mine overvejelser for f.eks. at smide Ginobili, at jeg kunne se at Anders meget vel kunne blive nødt til at waive Caron Butler.
Det er ikke fordi jeg synes at Kurts løsning er dårlig, men jeg holder nu fast i, at det principielt er problematisk at lave sådanne ad hoc-løsninger. Jeg vil heller ikke lave et nummer ud af at kræve at Svinets billige spillere bliver fristillet - det ville dels give de GMs der ligger øverst på FA-listen en urimelig fordel, og samtidig være ødelægende for dem der skulle overtage holdet - jeg tror måske bare jeg vil henstille til, at forretningsudvalget vedtager en paragraf der omtaler denne situation, og dermed sikrer os for eventuelle konflikter i fremtiden.
Vi kunne jo forestille os en lignende situation i fremtiden, hvor et hold havde satset endnu mere dramatisk på at få CS end jeg her selv har gjort.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 22. oktober 2010, 15:45Oprindeligt skrevet af: Kurt F RavnKan godt følge dig Mads, og det er selvf. kun fordi der ingen GM er at jeg ikke kan lade forfatningen tryne (pun intended) holdet.
Der er to andre hold der er over cap pt, og de vil få sanktioner mod sig hvis ikke de kommer under i tide.
Selv om en forfatning skal være til for at overholdes, skal den først og fremmest til for at forbedre ligaens virke, og at følge den i en GM løs periode vil gå mod ligaens interesse, da det er at slagte for at slagte (mindre nu hvor det er et så godt hold selvf. men alligevel).
En ændring af forfatningen... tjaaa, den skal lige ha' med tænkehatten på så.
Kan godt følge dig Mads, og det er selvf. kun fordi der ingen GM er at jeg ikke kan lade forfatningen tryne (pun intended) holdet.
Der er to andre hold der er over cap pt, og de vil få sanktioner mod sig hvis ikke de kommer under i tide.
Selv om en forfatning skal være til for at overholdes, skal den først og fremmest til for at forbedre ligaens virke, og at følge den i en GM løs periode vil gå mod ligaens interesse, da det er at slagte for at slagte (mindre nu hvor det er et så godt hold selvf. men alligevel).
En ændring af forfatningen... tjaaa, den skal lige ha' med tænkehatten på så.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 22. oktober 2010, 17:41Oprindeligt skrevet af: bozzyEr der kommet nogle nye bud på en ny GM ? For det er sgu da irriterende at dette sker lige inden sæsonstart...
Er der kommet nogle nye bud på en ny GM ? For det er sgu da irriterende at dette sker lige inden sæsonstart...
Citat fra NBAinfo Arkiv på 22. oktober 2010, 20:54Oprindeligt skrevet af: KnatLouieEt lille side-spørgsmål til Svinets departure... jeg går ud fra at Iverson og Sean Williams bliver fritstillet inden sæsonstart?
Men derudover er det nok en god idé at fastlåse rosteren.. kan godt være holdet er over cap, men uden manager, så er der jo ikke rigtig nogen muligheder for at lave trades, og at waive sig ud af problemer vil jo heller ikke være helt fair for holdet, da det er blevet nænsomt opbygget gennem mange år, og det heller ikke ville være realistisk at feks Eric Gordon ville blive waivet, hvis holdet havde en GM...
Starting lineup:
C: Emeka Okafor
PF: Paul Millsap
SF: Rudy Gay
SG: Caron Butler
PG: Chris Paul
Util: Eric Gordon
Util2: Andrew Bynum (alt efter hvem der er ude med skader osv).. det ligner ihvertfald en realistisk lineup for holdet, denne sæson.Men ellers.. lad os se at finde en manager... jeg skal nok prøve at spørge et par bball-nørder jeg kender, om de er friske på udfordringen.. har bare ikke rigtig været ude med reklame for ligaen, da jeg troede vi havde en laaaang kø af ivrige managers der bare ventede på at komme ind (især da vi havde talt så meget om expansion tidligere osv)..
Eventuelt kan den nye manager få mit hold, og så kan jeg overtage svinets gamle roster 😉
Et lille side-spørgsmål til Svinets departure... jeg går ud fra at Iverson og Sean Williams bliver fritstillet inden sæsonstart?
Men derudover er det nok en god idé at fastlåse rosteren.. kan godt være holdet er over cap, men uden manager, så er der jo ikke rigtig nogen muligheder for at lave trades, og at waive sig ud af problemer vil jo heller ikke være helt fair for holdet, da det er blevet nænsomt opbygget gennem mange år, og det heller ikke ville være realistisk at feks Eric Gordon ville blive waivet, hvis holdet havde en GM...
Starting lineup:
C: Emeka Okafor
PF: Paul Millsap
SF: Rudy Gay
SG: Caron Butler
PG: Chris Paul
Util: Eric Gordon
Util2: Andrew Bynum (alt efter hvem der er ude med skader osv).. det ligner ihvertfald en realistisk lineup for holdet, denne sæson.
Men ellers.. lad os se at finde en manager... jeg skal nok prøve at spørge et par bball-nørder jeg kender, om de er friske på udfordringen.. har bare ikke rigtig været ude med reklame for ligaen, da jeg troede vi havde en laaaang kø af ivrige managers der bare ventede på at komme ind (især da vi havde talt så meget om expansion tidligere osv)..
Eventuelt kan den nye manager få mit hold, og så kan jeg overtage svinets gamle roster 😉
Citat fra NBAinfo Arkiv på 22. oktober 2010, 21:20Oprindeligt skrevet af: CrickMads og jeg har fået et tip om et meget interessant emne til den ledige GM spot.
Mads og jeg har fået et tip om et meget interessant emne til den ledige GM spot.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 23. oktober 2010, 9:57Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesKnatLouie skrev:
Eventuelt kan den nye manager få mit hold, og så kan jeg overtage svinets gamle roster 😉Hvis den nye manager vidste at det var dit hold man overtog, ville vi da aldrig få overtalt en 😆
KnatLouie skrev:
Hvis den nye manager vidste at det var dit hold man overtog, ville vi da aldrig få overtalt en 😆
Citat fra NBAinfo Arkiv på 23. oktober 2010, 13:55Oprindeligt skrevet af: KnatLouieStefan Nellemoes skrev:
KnatLouie skrev:
Eventuelt kan den nye manager få mit hold, og så kan jeg overtage svinets gamle roster 😉Hvis den nye manager vidste at det var dit hold man overtog, ville vi da aldrig få overtalt en 😆
Well, i det mindste har jeg mere end 2 spillere der rent faktisk er noget værd i fantasy-ball... ganske vist lidt mindre kvalitet, men mere kvantitet... eller... det lød ikke godt... men du ved hvad jeg mener! :_doh
Stefan Nellemoes skrev:
KnatLouie skrev:
Well, i det mindste har jeg mere end 2 spillere der rent faktisk er noget værd i fantasy-ball... ganske vist lidt mindre kvalitet, men mere kvantitet... eller... det lød ikke godt... men du ved hvad jeg mener! :_doh
Citat fra NBAinfo Arkiv på 23. oktober 2010, 14:20Oprindeligt skrevet af: madsberggreenKnatLouie skrev:
Stefan Nellemoes skrev:
KnatLouie skrev:
Hvis det er tilfældet, hvordan kan det så være, at det var dig, og ikke Stefan, der rykkede ned i år?
KnatLouie skrev:
Stefan Nellemoes skrev:
KnatLouie skrev:
Hvis det er tilfældet, hvordan kan det så være, at det var dig, og ikke Stefan, der rykkede ned i år?
Citat fra NBAinfo Arkiv på 23. oktober 2010, 15:26Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesKnatLouie skrev:
Well, i det mindste har jeg mere end 2 spillere der rent faktisk er noget værd i fantasy-ball... ganske vist lidt mindre kvalitet, men mere kvantitet... eller... det lød ikke godt... men du ved hvad jeg mener! :_dohHvis du ikke mener at Odom er noget værd i fantasy, forklarer det hvorfor du rykkede ned :kick
KnatLouie skrev:
Hvis du ikke mener at Odom er noget værd i fantasy, forklarer det hvorfor du rykkede ned :kick
Citat fra NBAinfo Arkiv på 23. oktober 2010, 15:55Oprindeligt skrevet af: KnatLouiemadsberggreen skrev:
Hvis det er tilfældet, hvordan kan det så være, at det var dig, og ikke Stefan, der rykkede ned i år?Hey, hvem har ringet dig op? 2 mod 1, det er ikke fair... men det er jo også typisk svage mennesker, at gruppe-mobbe dem der er dårligere stillet end en selv... 🙁
Men for at svare på dit spørgsmål, så var det fordi at Stefan var utroligt stærk i steals + blocks (netop pga. Rondo/Howard-komboen), hvorimod mit eget hold stod meget svagt i de to kategorier, ift. resten af D1.. jeg havde fokuseret mere på at få et hold der kunne følge med de andre i PTS/REB/AST, hvilket var en skidt beslutning, da det netop er STL/BLK som er de to kategorier der er nemmeste at hive gode point hjem med, da konkurrencen er meget svag hvis man ligger inde med ligaens bedste defensive spillere. Så ingen onde ord om Kerb-Krawlers sæson, som var meget velspillet.. men hvis Rondo/Howard havde været ude med en skade, så havde det hele set meget anderledes ud, da der ikke havde været nogen til at steppe up i deres fravær.. (selvom Gortat selvfølgelig er en klar kandidat til det)
Stefan Nellemoes skrev:
Hvis du ikke mener at Odom er noget værd i fantasy, forklarer det hvorfor du rykkede ned :kickJo, Odom er skam en dejlig dreng, og jeg ærger mig også over, at jeg skilte mig af med ham i sin tid (mener det var for Michael Redd og/eller Richard Jefferson..gyys), men han er trods alt ikke helt ung længere, så det er nok begrænset hvor meget produktion man kan forvente fra hans side fremover.. Det var nu også mest set ift. Rondo/Howard, at han ikke var så meget værd... bevares. Men udover de tre, så er dit hold ikke det dybeste i verden.. medmindre man er overbevist om, at Anthony Morrow og Darko Milicic er klar til at overtage ligaen... :hug:
madsberggreen skrev:
Hey, hvem har ringet dig op? 2 mod 1, det er ikke fair... men det er jo også typisk svage mennesker, at gruppe-mobbe dem der er dårligere stillet end en selv... 🙁
Men for at svare på dit spørgsmål, så var det fordi at Stefan var utroligt stærk i steals + blocks (netop pga. Rondo/Howard-komboen), hvorimod mit eget hold stod meget svagt i de to kategorier, ift. resten af D1.. jeg havde fokuseret mere på at få et hold der kunne følge med de andre i PTS/REB/AST, hvilket var en skidt beslutning, da det netop er STL/BLK som er de to kategorier der er nemmeste at hive gode point hjem med, da konkurrencen er meget svag hvis man ligger inde med ligaens bedste defensive spillere. Så ingen onde ord om Kerb-Krawlers sæson, som var meget velspillet.. men hvis Rondo/Howard havde været ude med en skade, så havde det hele set meget anderledes ud, da der ikke havde været nogen til at steppe up i deres fravær.. (selvom Gortat selvfølgelig er en klar kandidat til det)
Stefan Nellemoes skrev:
Hvis du ikke mener at Odom er noget værd i fantasy, forklarer det hvorfor du rykkede ned :kick
Jo, Odom er skam en dejlig dreng, og jeg ærger mig også over, at jeg skilte mig af med ham i sin tid (mener det var for Michael Redd og/eller Richard Jefferson..gyys), men han er trods alt ikke helt ung længere, så det er nok begrænset hvor meget produktion man kan forvente fra hans side fremover.. Det var nu også mest set ift. Rondo/Howard, at han ikke var så meget værd... bevares. Men udover de tre, så er dit hold ikke det dybeste i verden.. medmindre man er overbevist om, at Anthony Morrow og Darko Milicic er klar til at overtage ligaen... :hug: