Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 487 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: Miller31

Jeg oddser imod hvad Jens oddser, længere er den ikke!

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Efter at have læst GM Hansen (den yngre) indlæg i UI så skal jeg iøvrigt liiige føje ind at Anders "Überschwein" Laier er et eller andet sted i sydeuropa på ferie i disse dage, så han tjekker nok ikke PB'ere pt.

.......... AMATØR!

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

Hvorfor skal det altid gå ud over mig :(?

Oprindeligt skrevet af: NBA Kap

Okay, question. Nu hvor jeg ikke har faaet lov til at drafte ham jeg ville have, saa forklar mig lige logikken i at vi ikke maa tage spillere som er gaaet "undraftet". Mozgov var jo i 2008 draften, men blev bare ikke valgt. Burde denne regl ikke hedde at spillere som har vaeret i draften burde kunne draftes?!? Dvs at vi fks ikke maa drafte fks. Scottie Reynolds, Sharon Collins eller Jeremy Lin selvom de var i aarets draft? Burde vi saa ikke goere det til et 100% rookie draft, og saa skille os af med de forskellige FA pickups under draften?!? Please enlighten me...

Oprindeligt skrevet af: Jenner

Hmm Kurt Mozgov har jo rent faktisk været i draften, men gik undraftet? Hvordan forholder tingene sig så? Ved godt der står at en spiller skal være draftet af et NBA hold, men betyder det så bare at han først kan samles op når han har spillet en kamp?

Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

Han skal vel bare stå på en roster eæler være en del af truppen, ligesom ham der Lin der vlev samlet op af Golden State

Oprindeligt skrevet af: NBA Kap

reignmannr1 skrev:
Han skal vel bare stå på en roster eæler være en del af truppen, ligesom ham der Lin der vlev samlet op af Golden State

Det var ogsaa min opfattelse, og da ogsaa det mest logiske. Han har gaaet igennem draft processen og har nu signet en kontrakt, derfor burde man da kunne samle ham op?

Jeg foreslår en forfatningsændring. 'Desværre' går det udover Kap(det er næsten som et veto bare under draften, du kan bare det der! - me henviser til UI) denne gang, men det burde være muligt at tage alle, som har været inde over!

Og jeg ved da godt svinet er væk, men han var det eneste dyr fra KL jeg ikke havde nævnt!

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Vi kan altid diskutere om der skal ændres i forfatningen og hvordan vi gør det mest virkelighedstro etc. men til enhver tid bliver vi nød til at holde os til den gældende forfatning, og der står jo klart at man skal være draftet eller have spillet (optrådt) i NBA.

Derfor vil Mozgov først kunne samles op efter sin første NBA kamp (så hvis han først spiller i uge 2-3 styks så kan vi ikke en gang samle ham op i første FA opsamling i sæsonen).

Jeg er sådan set åben for det meste (det ved alle der kender mine Peter Frødin efterligninger), så jeg synes Kasper og/eller andre skulle sende en forfatningsændring ind til commish og be' ham godkende at den er til at overskue rent teknisk, og så kan vi få den til afstemning??

Hvis vi skal være så virkelighedstro som muligt, så skal vi selvf. udelukke FA'ere og kun drafte rookies, til gengæld kommer vi nok til at sidde med en del uduelige 2. runde picks som ingen gider benytte. Rent praktisk årsag til at jeg måske har formuleret det som det står pt i forfatningen er (og jeg kan sq ikke huske det) at det kan være svært at holde styr på hvem der har haft "declared for draft" og hvem der ikke har, men det er nemt at se hvem der faktisk ER blevet draftet.

Hvis nu Splitter havde declared for 5 år siden, men ikke blevet draftet og så "pludselig" blev stor i Europa, så er det usikkert hvem blandt GM'erne der havde styr på at han havde været i draftet for fem år siden, mens hvis hans rettigheder var ejet af et hold så kunne alle forvise sig om at han var tilgængelig (ville stå i draftet for det år).

Så er spørgsmålet om det skal komme de mere "prof." GM'ere til gode (igen - farmand er åben).

Og så iøvrigt... Willie Warren, ja det er sq ikke så ringe et rebound. Clippers situationen kan jeg ikke overskue, men han var jo top 10 prospect for bare et års tid siden vel, så jeg må indrømme jeg nuppede ham også med sidste pick i et andet draft selv.

Selvfølgelig er det sådan nu, men det bør IMO ændres.

Andre som er enige? Jeg mener blot det bør være en lille gulerod til aktive GMs, hvis de ved noget andre ikke ved. Research er nu engang et af de steder man kan gøre en forskel. Man bør stadig kunne tage FA'ere, blot for at give 2nd round piicks lidt ekstra value.

ReferencerSide 487 af 635Reference