Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 453 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

Nu har jeg lige tjekket op på nogle teamstats, da jeg ville finde ud af hva man fik ud af at spille i Golden State kontra Sacramento, angående Curry mod Evans som ROY.

Golden State skyder i snit 2.5 skud mere pr kamp, så har svært ved at se hvorfor det skulle være en KÆMPE forskel, jeg troede faktisk selv det var meget mere da de Golden State score 8 point mere pr kamp end Kings, men det er fordi de bare skyder bedre.

Evans skyder pr kamp 16.2 skud, Curry skyder 14.3

synes heller ikke ligefrem Evans har gjort nogle af sine holdkammerater bedre, Nocioni, Thompson, Hawes, som er nogle af dem der har fået mest spilletid, det er kun Udrih der har spillet godt i forhold til sidste år., selv efter Kings fik Landry er bare gået ned af bakke, og det er vel egentlig kun martin der har været skadet.

Hvorimod tager man Curry så har han fået meget ud af Tolliver, Williams, Gunter, Warriors har haft mange flere skader end Kings, og de har stort set vundet lige mange kampe, plus Curry spiller sammen med en spiller der har scoret 25.5 pr kamp i Monta Ellis, hvilket burde gøre det sværere at spille sit spil, fremfor som Evans at være den eneste offfensive trussel på sit hold. plus der har været meget mere tumult omkring Golden State, skader har gjort sit men også Stephen jackson ødelagde meget i starten af sæsonen,

Nu er det selvfølgelig fordi jeg håber Curry tager ROY prisen, så jeg er sikkert en smule subjektiv, og ja Evans er i eksklusiv selskab med hans sæson stats, med Jordan, Robertson og Lebron James hvilket da er sindsyg vildt, Curry,s sæson stats puttter ham i selskab med Jordan og Magic heller ikke ligefrem noget dårligt selskab

En anden sjov stat er at, ud af de 10 hold der skyder mindst i NBA er 7 af dem kommet i PO

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

.....meeeen der er stadig lige den hale at modstanderne fokusere på Ellis, ikke Curry, hvorimod de kun har Evans at skulle lukke ned når de spiller Kings 😉

Og så lige kontinuiteten, Evans har været "på" hele sæsonen, hvor Curry først lige skulle op i omdrejninger (betydning for holdet).

Nej, jeg er vildt imponeret af Curry og det er sq kult at Del's lille dreng gir den gas, men Evans er i en sikker ROY position.

Tror også Evans for den, for det presser medierne jo på for,

faktum er dog at flere af Kings spillerne har været pænt utilfredse i år,

Curry er da også den eneste rookie nogensinde der har skudt 45,40,88

så ja Evans er god Curry er bare bedre

Oprindeligt skrevet af: Svupper

Okay Ryan, det hele kommer ikk an på stats, Tyreke har båret det hold hele sæsonen og er som en lille LeBron som kan tage bolden til kurven når han føler for det, han er også en langt bedre spiller i forsvaret end Curry er, så kan virkelig ikk se hvordan folk overhovedet kan mene Curry er bedre end Tyreke :-/

Oprindeligt skrevet af: NBA Kap

Maa ogsaa indroemme det bliver sjovere og sjovere at du bliver ved med Curry naar alle (baade her og i resten af verden) egentlig er 110% enig om at Tyreke er "hands down" rookie of the year.

Her er et link til David Thorpe's "Rookie Watch" paa ESPN. David er nok den mest respekterede basketball analytikere i USA, samt koere "Pro Training Center i Florida" som laver development programs for NBA spillere. Samtidigt er han nok en af USA's mest respkterede scouts.

http://insider.espn.go.com/nba/insider/columns/story?columnist=thorpe_david&page=Rookies-100414

Naa han siger at Curry's stats er bare en smule "misvisende" maa det siges at vaere nok, syntes du ik? B)

Tyreke er rookie of the year, efterfulgt af Jennings og Curry, tror ikke rigtig den er meget laengere...

Hmm sjovt det hele ikke kommer an på stats for synes det eneste der snakkes om med Evans er 20,5,5

Ud fra din vurdering så mener du f.dk's at det gør en spiller god det er at han er fysisk o kan tage bolden til kurven men ikk skyder specielt godt, fremfor for en spiller som Curry som der er flere der mener han har en basket IQ på niveau med Nash,Stocktonmalle de store pg,s

Og båret sit hold, hva betyder det, de har 25 sejre, alle skodholdene har en spiller der har båret deres hold, det eneste jeg ser i Evans i år, minder mig om iverson i hans
Rookie sæson, Iverson kunne heller ikke spille sammen med andre spillere på sit hold der skulle score, Kings tradede Kevin Martin fordi det ikke fungerede med ham og Evans. Evans er en ballhog har set mange af Kings, Evans må være en af de spillere i ligaen der dribler mest og holder på bolden, så ja han har gode stats, men ligesom folk Curry har gode stats fordi han spiller i GS, som skyder 2,5 skud mere pr kamp end Kings gør, siger jeg at Evans stats er misvisende fordi han spiller for et hold hvor der ikke er andre, der for lov at mave noget offensivt, ligesom Iverson ha de super stats på et skodhold.

Men kan slet ikke se hvordan Curry bliver overhalet af Jennings, Evans bliver ROY ingen tvivl om det, for det skriver alle medierne : ) mens Jennings startede godt, er det gået ned af bakke efter den første 1,5 måned, hans skudprocebter er gået neAnsvans scoringsgennemsnit er gået ned, tror endda den sidste halvdel af sæsonen der har Ridnour spillet mest i 4 quarter af kampene,

Ja Bucks kommer i playoff, men det har mindre med Jennings at gøre, og mere at gøre med at Bogut har haft sin bedste sæson, at Ersan, Delfino, Salmons og Mbah Moute har spillet godt i år, Bucks er et defense first Team, og det hele starter med Bogut for det hold.

Men kunne være rart at vide hva det er der gør at Curry's stats er misvisende fordi han spiller i GS, de skyder som sagt 2,5 skudmere pr kamp end Kings gør, han skyder mindre end Evans for at få sine stats, han har bedre skudprocenter så har svært ved at se hva det er der gør at har har det lettere, men ville være cool hvid folk kom med nogle stats eller nogle uddybende meninger omkring hva det er der gør at Curry's er misvisende,

Grunden til jeg skriver det herinde er for at få noget action igang, der sker intet på
siden,

Curry er bare et størrere talent end Evans er, Curry er ikke specielt hurtig, stærk eller hopper sindsygt, han er ligesom Stockton, Nash, Bird, spillere der ikke har de fysiske værktøjer, som Jordan, Kobe og den slags spillere

Nu har jeg ikke lige tjekket det link, jeg tjekker NBA.com rookie rankings men der står sikkert det samme som der står de fleste steder, at Currys stats er misvisinde fordi han spiller i GS uden at det egentlig bliver udddybet.

Oprindeligt skrevet af: Jonas Emiliussen

reignmannr1 skrev:
Og båret sit hold, hva betyder det, de har 25 sejre, alle skodholdene har en spiller der har båret deres hold, det eneste jeg ser i Evans i år, minder mig om iverson i hans Rookie sæson

Sammenligner du Evans med Iverson i hans rookie-sæson? I så fald sammenligner du med den (måske) bedste small-guard nogensinde? En sammenligning der ikke er særlig logisk i mine øjne, i øvrigt.

Mht. Jennings, så har han da i den grad haft del i Bucks' succes. Jo, Bogut har været fantastisk, og de har haft nogle gode role-players, som er steppet op fra tid til anden. Allermest er det dog Skiles' fortjeneste, men Jennings har altså været startende point guard på holdet, og også fungeret som lederen på holdet.

Nej nu gik sammenligningen på at Iverson ikke kunne fungere sammen med andre spillere der skulle score, og det gik heller ikke med Evans og Martin.

Ja Skiles har været god for Bucks, men Bogut har været den vigtigste faktor på banen, Jennings har været god ingen tvivl om det, men Ersan, Salmons og de andre har mindst været ligeså vigtige,
Jennings stats er også faldet på alle punkter som sæsonen er skredet frem. tager intet væk fra Jennings, men hvis man mener fordi han kommer i playoffs så er han nr 2. så mener jeg bare der er andre grunde til de kommer i PO, Siles, Bogut osv osv.

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Den her diskussion finder jo sted i NBAiKL regi, såååå er det ikke KUN stats der tæller 😉

....var det nu en diskussion ude i det åbne forum så var det måske en anden luder.

Hmm er der måske noget om, så kan vi sige tyreke var bedste rookie til og med december, og så var Curry bedste rookie derefter.

Evans got the body Curry got the game

ReferencerSide 453 af 635Reference