NBAiKL: SNAKKE-TRÅD
Citat fra NBAinfo Arkiv på 13. september 2009, 16:35Oprindeligt skrevet af: madsberggreenVi fik aldrig gjort debatten om aktivitetsniveauet blandt ligaens GM's gjort færdig. Kurt opfordrede mig (for snart et stykke tid siden) til at skrive et konkret forslag til en ændring i forfatningen hvad det angik, og det vil jeg altså nu forsøge mig med.
Som den ser ud nu, siger forfatningen om deltagelsesniveauet:
Uden at der direkte er krav om niveauet for aktivitet, så forventes det at alle GM’ere er dedikerede til ligaen, det forventes således:
* at man gennem hele sæsonen sørger for at stille det optimale hold ens roster tillader,
* at man forsøger at optimere sit hold enten med den indeværende sæson for øje, eller mhp. at bygge et mangeårigt slagkraftigt hold op, et såkaldt dynasti (man må dog ikke ”tanke” en sæson, dvs. med vilje forsøge at slutte så lavt som muligt, for derigennem at opnå bedre lodtrækningsmuligheder i det efterfølgende draft). Hvis det af andre deltagere kan påvises at roster dispositioner klart strider mod opnåelse af bedste resultat, vil forretningsudvalget undersøge om der foreligger en egentlig overtrædelse af reglerne og evt. sanktioner vil kunne rangere fra advarsler, over fratagelse af draft pick(s), til direkte udelukkelse af ligaen hvis det er helt grelt,
* at man ved handler overvejer de længerevarende konsekvenser for eget hold og ligaen og forsøger at være fair,
* at man påregner flere gange om ugen (i sæsonen) at gå ind og tjekke og finjustere sit hold på NBA.com eller Yahoo Sports (alt efter hvilken platform der benyttes),
* at man deltager i debatten på NBAinfo.dk forbeholdt GM’ere i ligaen (debat, handelsforslag, nyhedsbreve, venlig chikanering etc.).Jeg foreslår en moderat omskrivning, der sletter første linje ("Uden at der direkte er krav om niveauet for aktivitet, så forventes det at alle GM’ere er dedikerede til ligaen, det forventes således:"), og erstatter den med følgende:
Der forventes følgende af ligaens GM's:
Når den skid så er slået, kan vi rent faktisk etablere et 'direkte krav til niveauet for aktivitet", som vi er mange der har efterlyst.
Jeg foreslår derfor at vi holder fast i det meste af paragraffens ordlyd, men tilføjer og ændrer endnu et par linjer til sidst. Mit endelige forslag til en revideret paragraf ser således ud:
"Der forventes følgende af ligaens GM's:
* at man gennem hele sæsonen sørger for at stille det optimale hold ens roster tillader,
* at man forsøger at optimere sit hold enten med den indeværende sæson for øje, eller mhp. at bygge et mangeårigt slagkraftigt hold op, et såkaldt dynasti (man må dog ikke ”tanke” en sæson, dvs. med vilje forsøge at slutte så lavt som muligt, for derigennem at opnå bedre lodtrækningsmuligheder i det efterfølgende draft). Hvis det af andre deltagere kan påvises at roster dispositioner klart strider mod opnåelse af bedste resultat, vil forretningsudvalget undersøge om der foreligger en egentlig overtrædelse af reglerne og evt. sanktioner vil kunne rangere fra advarsler, over fratagelse af draft pick(s), til direkte udelukkelse af ligaen hvis det er helt grelt,
* at man ved handler overvejer de længerevarende konsekvenser for eget hold og ligaen og forsøger at være fair,
* at man påregner flere gange om ugen (i sæsonen) at gå ind og tjekke og finjustere sit hold på NBA.com eller Yahoo Sports (alt efter hvilken platform der benyttes),
Det forventes at alle GM's tjekker ligaens forum jævnligt (dvs. minimum ugentligt), og giver lyd i den dertil indrettede fraværstråd, hvis man af forskellige årsager er forhindret i at tjekke NBAinfo i en længere periode. Det er derudover påskønnet at man også deltager aktivt i debatten, men dette er ikke et direkte krav.Det forventes at alle GM's svarer på PB'er fra ligaens øvrige GM's. Hvis man oplever at en anden GM jævnligt ikke svarer på ens PB'er, bedes dette indberettes til Comish.
Hvis en GM ikke formår at leve op til disse forventninger, vil pågældende i første omgang blive mødt af en venlig henstilling fra Comish om at øge sit aktivitetsniveau. Hvis inaktiviteten derefter fortsætter, vil den pågældende GM blive bedt om at skrive et brev til forretningsudvalget, hvor han forklarer sin inaktivitet, og giver en motiveret ansøgning om at fortsætte sit virke i ligaen.
Ud fra dette brev vil forretningsudvalget beslutte, om den pågældende GM skal sættes af posten, eller fortjener endnu en chance. Den endelige beslutning ligger i dette tilfælde hos Comish, men en enstemmig beslutning eftertragtes. "
Dette forfatningsændringsforslag tilgodeser i mine øjne de ønsker der er fremsat af de GM's der har deltaget i diskussionen her i tråden.
Der er dog en del GM's der ikke har deltaget i denne debat. Flere af disse er samtidig dem, der risikerer at blive ramt af en eventuel forfatningsændring. Derfor opfordrer jeg til en åben diskussion af mit forslag, hvor jeg især gerne ser nogle af de mindre aktive GM's komme til orde.
Bare fordi jeg råber højest, skal jeg jo ikke nødvendigvis have ret, og det kan lige så vel være mig der skal nedjustere mine forventninger til aktivitetsniveau i ligaen, som det kan være de pågældende GM's der skal hæve deres.
Vi fik aldrig gjort debatten om aktivitetsniveauet blandt ligaens GM's gjort færdig. Kurt opfordrede mig (for snart et stykke tid siden) til at skrive et konkret forslag til en ændring i forfatningen hvad det angik, og det vil jeg altså nu forsøge mig med.
Som den ser ud nu, siger forfatningen om deltagelsesniveauet:
Uden at der direkte er krav om niveauet for aktivitet, så forventes det at alle GM’ere er dedikerede til ligaen, det forventes således:
* at man deltager i debatten på NBAinfo.dk forbeholdt GM’ere i ligaen (debat, handelsforslag, nyhedsbreve, venlig chikanering etc.).
Jeg foreslår en moderat omskrivning, der sletter første linje ("Uden at der direkte er krav om niveauet for aktivitet, så forventes det at alle GM’ere er dedikerede til ligaen, det forventes således:"), og erstatter den med følgende:
Der forventes følgende af ligaens GM's:
Når den skid så er slået, kan vi rent faktisk etablere et 'direkte krav til niveauet for aktivitet", som vi er mange der har efterlyst.
Jeg foreslår derfor at vi holder fast i det meste af paragraffens ordlyd, men tilføjer og ændrer endnu et par linjer til sidst. Mit endelige forslag til en revideret paragraf ser således ud:
"Der forventes følgende af ligaens GM's:
Det forventes at alle GM's tjekker ligaens forum jævnligt (dvs. minimum ugentligt), og giver lyd i den dertil indrettede fraværstråd, hvis man af forskellige årsager er forhindret i at tjekke NBAinfo i en længere periode. Det er derudover påskønnet at man også deltager aktivt i debatten, men dette er ikke et direkte krav.
Det forventes at alle GM's svarer på PB'er fra ligaens øvrige GM's. Hvis man oplever at en anden GM jævnligt ikke svarer på ens PB'er, bedes dette indberettes til Comish.
Hvis en GM ikke formår at leve op til disse forventninger, vil pågældende i første omgang blive mødt af en venlig henstilling fra Comish om at øge sit aktivitetsniveau. Hvis inaktiviteten derefter fortsætter, vil den pågældende GM blive bedt om at skrive et brev til forretningsudvalget, hvor han forklarer sin inaktivitet, og giver en motiveret ansøgning om at fortsætte sit virke i ligaen.
Ud fra dette brev vil forretningsudvalget beslutte, om den pågældende GM skal sættes af posten, eller fortjener endnu en chance. Den endelige beslutning ligger i dette tilfælde hos Comish, men en enstemmig beslutning eftertragtes. "
Dette forfatningsændringsforslag tilgodeser i mine øjne de ønsker der er fremsat af de GM's der har deltaget i diskussionen her i tråden.
Der er dog en del GM's der ikke har deltaget i denne debat. Flere af disse er samtidig dem, der risikerer at blive ramt af en eventuel forfatningsændring. Derfor opfordrer jeg til en åben diskussion af mit forslag, hvor jeg især gerne ser nogle af de mindre aktive GM's komme til orde.
Bare fordi jeg råber højest, skal jeg jo ikke nødvendigvis have ret, og det kan lige så vel være mig der skal nedjustere mine forventninger til aktivitetsniveau i ligaen, som det kan være de pågældende GM's der skal hæve deres.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 13. september 2009, 16:42Oprindeligt skrevet af: wukhangSynes det virker som meget fine punkter.
Nu er jeg en af dem der ikke er så aktiv i debatter. Men følger dem så meget som muligt.
Så det er en meget god måde at få folk ind i kampen på.
Synes det virker som meget fine punkter.
Nu er jeg en af dem der ikke er så aktiv i debatter. Men følger dem så meget som muligt.
Så det er en meget god måde at få folk ind i kampen på.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 13. september 2009, 17:49Oprindeligt skrevet af: Smukke Dirkjeg synes det lyder udemærket... angående PBer, hva nu hvis nogen bare er ekstremt langsomme til at svare tilbage, gælder det også som inaktivitet eller hvordan?
Desuden synes jeg fraværstråden er et godt initiativ.
jeg synes det lyder udemærket... angående PBer, hva nu hvis nogen bare er ekstremt langsomme til at svare tilbage, gælder det også som inaktivitet eller hvordan?
Desuden synes jeg fraværstråden er et godt initiativ.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 13. september 2009, 19:46Oprindeligt skrevet af: KnatLouieSynes umiddelbart det lyder godt. Man skulle næsten tro vi spillede om penge, med alle de regler og love vi får indført.. 😀
Forresten, staves det så ikke "commish" med 2 m'er?
Synes umiddelbart det lyder godt. Man skulle næsten tro vi spillede om penge, med alle de regler og love vi får indført.. 😀
Forresten, staves det så ikke "commish" med 2 m'er?
Citat fra NBAinfo Arkiv på 14. september 2009, 21:21Oprindeligt skrevet af: madsberggreenSmukke Dirk skrev:
jeg synes det lyder udemærket... angående PBer, hva nu hvis nogen bare er ekstremt langsomme til at svare tilbage, gælder det også som inaktivitet eller hvordan?Tanken var, at det skulle være op til Kurt at bestemme fra sag til sag. Hvis du har et bedre forslag eller en mere klar formulering, så byd endelig ind.
Hvad siger I andre til forslaget? Er der virkelig kun tre GM's der har en holdning til det? Hvad med jer fra forretningsudvalget, der jo ville komme til at skulle behandle eventuelle sager om inaktivitet?
Smukke Dirk skrev:
jeg synes det lyder udemærket... angående PBer, hva nu hvis nogen bare er ekstremt langsomme til at svare tilbage, gælder det også som inaktivitet eller hvordan?
Tanken var, at det skulle være op til Kurt at bestemme fra sag til sag. Hvis du har et bedre forslag eller en mere klar formulering, så byd endelig ind.
Hvad siger I andre til forslaget? Er der virkelig kun tre GM's der har en holdning til det? Hvad med jer fra forretningsudvalget, der jo ville komme til at skulle behandle eventuelle sager om inaktivitet?
Citat fra NBAinfo Arkiv på 14. september 2009, 21:29Oprindeligt skrevet af: Miller31Jeg har lige hurtigt skimmet det, umiddelbart ser det fremragende ud 🙂
Jeg har lige hurtigt skimmet det, umiddelbart ser det fremragende ud 🙂
Citat fra NBAinfo Arkiv på 14. september 2009, 21:34Oprindeligt skrevet af: CrickJeg synes også det ser fint ud.
Jeg synes også det ser fint ud.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 14. september 2009, 23:09Oprindeligt skrevet af: Jonas EmiliussenCouldn't agree more! Synes det ser rigtig fornuftigt ud...
Couldn't agree more! Synes det ser rigtig fornuftigt ud...
Citat fra NBAinfo Arkiv på 15. september 2009, 1:09Oprindeligt skrevet af: JennerJeg synes at det er en kanon ide og en god måde man løbende kan holde styr på tingene.
Jeg synes at det er en kanon ide og en god måde man løbende kan holde styr på tingene.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 15. september 2009, 8:37Oprindeligt skrevet af: reignmannr1fint med mig
fint med mig