NBAiKL: SNAKKE-TRÅD
Citat fra NBAinfo Arkiv på 20. marts 2009, 20:17Oprindeligt skrevet af: KnatLouiemadsberggreen skrev:
Nej - man kan ærge sig lidt over at Lebron sidder på et hold der ikke er med i slutspurten fordi dets GM synes at gemme sin energi til næste sæson 🙁Jeg synes faktisk generelt der er et lidt skuffende aktivitetsniveau for tiden - har snart prøvet mange gange at sende trade-forslag ud der aldrig bliver svaret på. Hvad med at lave en regel om at hvis en GM ikke svarer på et tradeforslag tæller det som et ja? 😀
Haha, yeah dét lyder som en god idé.. så kan man bare sende den ene elendige trade efter den anden afsted, og så hvis modtageren får nok, og nægter at svare, så går den automatisk igennem! Så ville jeg nok have et af ligaens top-hold, hvis det blev aktuelt.. 😀
Men ja, lidt trælst at AlphaHans ligger så langt bagud i år.. selvfølgelig også haft mange skader.. men jeg har/er mere end villig til at hjælpe med en trade eller to, da jeg har en 8-9 mands-rotation som allerede nu er ved at maxe out.. 😛
Angående inaktive managers, så plejer jeg (i de yahoo-ligaer jeg er commish i) at holde lejlighedsvise "roll-calls", hvor managerne lige siger "jeg er her endnu", hvilket er en god måde at holde styr på hvem der egentlig stadigvæk er aktive, og hvem der stort set aldrig tjekker message-boardene/svarer på trade-forslag osv..
Eks:
Hvem er aktive?D1:
TWolf V - aktiv på boardet her
Silverfoxes V - aktiv på boardet her
AlphaHans
Grunts V - aktiv på boardet her
Sydhavn V - aktiv på boardet her
RimRockers (V) - har lige samlet en FA op, men er ikke på boardet.
HighFlyers V - aktiv på boardet her
JailBlazers V - aktiv på boardet her
GangStars V - aktiv på boardet her
Anchovies V - aktiv på boardet herD2:
Beer Guzzlers V - aktiv på boardet her
Royals
SuperForkes V - aktiv på boardet her
Hooters
FistFighters (V) - samlede en FA op i januar, men er ikke på boardet.
Burnin' Reds (V) - har lige gennemført en trade, men er ikke på boardet.
KerbCrawlers V - aktiv på boardet her
BigBallers V - aktiv på boardet her
Royal Knuckles V - aktiv på boardet her
PeaCocks V - aktiv på boardet her- Resten af holdene har enten overhovedet ikke været aktive på dette board siden ihvertfald januar måned, og/eller har ingen trades lavet eller samlet FA'ere op siden ihvertfald december måned, hvilket jeg personligt synes er lidt tyndt.. kan selvfølgelig være at man ikke har tid/lyst/skillz til trashtalk og hvad vi nu ellers har gang i, men synes klart at det er noget af dét der holder sådan en liga i live - at man gider at engagere sig lidt, og skabe rivalries/heftige diskussioner osv.. sgu ret fesent hvis alle bare sidder lænet tilbage og cruiser til en middelmådig placering på autopilot og kun gør noget ved sagerne hvis der er nogen der decideret prikker/river i en.. eller hvad?:noidea
Så bliver jeg nødt til at spørge jer uden et "V" - især AlphaHans, Royals og Hooters - er i her overhovedet endnu, og/eller vil i være her 100% til næste sæson?:o
madsberggreen skrev:
Nej - man kan ærge sig lidt over at Lebron sidder på et hold der ikke er med i slutspurten fordi dets GM synes at gemme sin energi til næste sæson 🙁Jeg synes faktisk generelt der er et lidt skuffende aktivitetsniveau for tiden - har snart prøvet mange gange at sende trade-forslag ud der aldrig bliver svaret på. Hvad med at lave en regel om at hvis en GM ikke svarer på et tradeforslag tæller det som et ja? 😀
Haha, yeah dét lyder som en god idé.. så kan man bare sende den ene elendige trade efter den anden afsted, og så hvis modtageren får nok, og nægter at svare, så går den automatisk igennem! Så ville jeg nok have et af ligaens top-hold, hvis det blev aktuelt.. 😀
Men ja, lidt trælst at AlphaHans ligger så langt bagud i år.. selvfølgelig også haft mange skader.. men jeg har/er mere end villig til at hjælpe med en trade eller to, da jeg har en 8-9 mands-rotation som allerede nu er ved at maxe out.. 😛
Angående inaktive managers, så plejer jeg (i de yahoo-ligaer jeg er commish i) at holde lejlighedsvise "roll-calls", hvor managerne lige siger "jeg er her endnu", hvilket er en god måde at holde styr på hvem der egentlig stadigvæk er aktive, og hvem der stort set aldrig tjekker message-boardene/svarer på trade-forslag osv..
Eks:
Hvem er aktive?
D1:
TWolf V - aktiv på boardet her
Silverfoxes V - aktiv på boardet her
AlphaHans
Grunts V - aktiv på boardet her
Sydhavn V - aktiv på boardet her
RimRockers (V) - har lige samlet en FA op, men er ikke på boardet.
HighFlyers V - aktiv på boardet her
JailBlazers V - aktiv på boardet her
GangStars V - aktiv på boardet her
Anchovies V - aktiv på boardet her
D2:
Beer Guzzlers V - aktiv på boardet her
Royals
SuperForkes V - aktiv på boardet her
Hooters
FistFighters (V) - samlede en FA op i januar, men er ikke på boardet.
Burnin' Reds (V) - har lige gennemført en trade, men er ikke på boardet.
KerbCrawlers V - aktiv på boardet her
BigBallers V - aktiv på boardet her
Royal Knuckles V - aktiv på boardet her
PeaCocks V - aktiv på boardet her
- Resten af holdene har enten overhovedet ikke været aktive på dette board siden ihvertfald januar måned, og/eller har ingen trades lavet eller samlet FA'ere op siden ihvertfald december måned, hvilket jeg personligt synes er lidt tyndt.. kan selvfølgelig være at man ikke har tid/lyst/skillz til trashtalk og hvad vi nu ellers har gang i, men synes klart at det er noget af dét der holder sådan en liga i live - at man gider at engagere sig lidt, og skabe rivalries/heftige diskussioner osv.. sgu ret fesent hvis alle bare sidder lænet tilbage og cruiser til en middelmådig placering på autopilot og kun gør noget ved sagerne hvis der er nogen der decideret prikker/river i en.. eller hvad?:noidea
Så bliver jeg nødt til at spørge jer uden et "V" - især AlphaHans, Royals og Hooters - er i her overhovedet endnu, og/eller vil i være her 100% til næste sæson?:o
Citat fra NBAinfo Arkiv på 20. marts 2009, 20:54Oprindeligt skrevet af: madsberggreenJeg er også tilhænger af de 2 divisioner - selvom jeg selvfølgelig aldrig har prøvet det andet, ligesom mange af jer andre.
Jeg synes Peters idé med jævnlige check up calls er god - men er der ikke også en funktion på siden der viser hvor lang tid det er siden et givent medlem sidst var online? I så fald kunne man jo bruge det som pejling hvis man havde mistanke om at en Gm coastede den lige lovligt meget.
Det skal selvfølgelig ikke være et Stasi-system, hvor alle bliver konstant overvåget, og vi skal lege politimænd overfor hinanden, men der må være en gylden middelvej. Jeg synes godt man kan forvente at GMs tjekker NBAIkl-delen af forummet cirka en gang om ugen.
Jeg er også tilhænger af de 2 divisioner - selvom jeg selvfølgelig aldrig har prøvet det andet, ligesom mange af jer andre.
Jeg synes Peters idé med jævnlige check up calls er god - men er der ikke også en funktion på siden der viser hvor lang tid det er siden et givent medlem sidst var online? I så fald kunne man jo bruge det som pejling hvis man havde mistanke om at en Gm coastede den lige lovligt meget.
Det skal selvfølgelig ikke være et Stasi-system, hvor alle bliver konstant overvåget, og vi skal lege politimænd overfor hinanden, men der må være en gylden middelvej. Jeg synes godt man kan forvente at GMs tjekker NBAIkl-delen af forummet cirka en gang om ugen.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 0:54Oprindeligt skrevet af: ZonkerJeg er her stadig, men føler bare ikke den store lyst til at udpensle hvor ringe mine spillere er, og har været hele sæsonen...
Der skal måske ruskes lidt op i rosteren i off-season...
Jeg er her stadig, men føler bare ikke den store lyst til at udpensle hvor ringe mine spillere er, og har været hele sæsonen...
Der skal måske ruskes lidt op i rosteren i off-season...
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 9:14Oprindeligt skrevet af: KapitalistsvinHahaa.... så snuppede begge #2 hold minus 1 point til deres 30, og Grunts sætter sæsonrekord med en 18 points føring, og tjek lige hvor tæt 2 til 8 er, tre points forskel 😮
Rank Team Points Pts Change Waiver Moves
1. Amsterdam Grunts 47 0 2 -
2. Danish T'Wolves 29 -1 10 -
2. American Highflyers 29 -1 6 1
2. Vestre Jail Blazers 29 0 8 -
5. ÅrhusAngryAnchovies 28 1 9 -
5. Djursland GangStars 28 1 4 -
7. Copenhagen Alphahans 27 1 3 -
8. Downtown Sydhavn 26 0 5 -
9. ReadingtonRimrockers 23 -1 1 -
10. Nilssons Silverfoxes 9 0 7 -:box
...og, så synes jeg stadig det er et godt tidspunkt at få alle de løse ideer op på bordet. Hvad kan vi gøre for at holde fut i fejemøget og er der noget vi kan gøre for at minimere indflydelsen fra skader, eller skal man bare lære at elske dem? - da de jo kunne fungere som udgangspunktet for tradeaktivitet.
Hahaa.... så snuppede begge #2 hold minus 1 point til deres 30, og Grunts sætter sæsonrekord med en 18 points føring, og tjek lige hvor tæt 2 til 8 er, tre points forskel 😮
Rank Team Points Pts Change Waiver Moves
1. Amsterdam Grunts 47 0 2 -
2. Danish T'Wolves 29 -1 10 -
2. American Highflyers 29 -1 6 1
2. Vestre Jail Blazers 29 0 8 -
5. ÅrhusAngryAnchovies 28 1 9 -
5. Djursland GangStars 28 1 4 -
7. Copenhagen Alphahans 27 1 3 -
8. Downtown Sydhavn 26 0 5 -
9. ReadingtonRimrockers 23 -1 1 -
10. Nilssons Silverfoxes 9 0 7 -
:box
...og, så synes jeg stadig det er et godt tidspunkt at få alle de løse ideer op på bordet. Hvad kan vi gøre for at holde fut i fejemøget og er der noget vi kan gøre for at minimere indflydelsen fra skader, eller skal man bare lære at elske dem? - da de jo kunne fungere som udgangspunktet for tradeaktivitet.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 9:44Oprindeligt skrevet af: madsberggreenWuhuuu, så har ansjoserne endnu engang sølvet i sigte - jeg troede sgu ikke jeg ville være så godt med i løbet efter at have haft skader til Deng, Durant, Aldridge og Biedrins på det sidste!
Det hjælper nok at jeg havde lidt af en fantom-nat i nat med nogle ret heldige statlines fra folk jeg ellers normalt ikke spiller:
Louis Williams:20-6-6-5-0
Birdman: 18-11-1-0-6Lidt spændende at Highflyers og jeg deler en syvende- og en 4.-plads i steals og blocks når vi ligger så tæt i tabellen!
Wuhuuu, så har ansjoserne endnu engang sølvet i sigte - jeg troede sgu ikke jeg ville være så godt med i løbet efter at have haft skader til Deng, Durant, Aldridge og Biedrins på det sidste!
Det hjælper nok at jeg havde lidt af en fantom-nat i nat med nogle ret heldige statlines fra folk jeg ellers normalt ikke spiller:
Louis Williams:20-6-6-5-0
Birdman: 18-11-1-0-6
Lidt spændende at Highflyers og jeg deler en syvende- og en 4.-plads i steals og blocks når vi ligger så tæt i tabellen!
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 10:30Oprindeligt skrevet af: Kurt F RavnJa en vild stilling og en vild nat af Birdman 😮
Men hvem samler McDyess op .. .eller Prince ?? De kan da hjælpe i øjeblikket skal jeg love for (omend begge koster lidt).
Ja en vild stilling og en vild nat af Birdman 😮
Men hvem samler McDyess op .. .eller Prince ?? De kan da hjælpe i øjeblikket skal jeg love for (omend begge koster lidt).
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 17:18Oprindeligt skrevet af: madsberggreenHvad er det nu McDyess koster for tiden? Tjekkede hoopshype hvor han står til lige under en million, men det kan da ikke passe eller hvad?
Hvad er det nu McDyess koster for tiden? Tjekkede hoopshype hvor han står til lige under en million, men det kan da ikke passe eller hvad?
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 17:30Oprindeligt skrevet af: Martanic6,8 mil står Dice til, jævnfør lønningerne her på siden.
6,8 mil står Dice til, jævnfør lønningerne her på siden.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 19:22Oprindeligt skrevet af: Miller31I øvrigt, hvad med den måske kommende nedskæring i salary cap'en i NBA? Den vil vel også betyde nedskæring i NBAiKL, men spørgsmålet er om ikke det overordnet set vil ødelægge mere end det gavner, hvis vi i dette tilfælde konsekvent følger forfatningen?
Har udvalget taget nogle overvejelser op?
Personligt synes jeg måske man skulle sige, at såfremt NBA skærer væsentligt i cap'en, så skulle hvert hold måske have lov at waive 1 mand gratis el.lign. for ellers ser jeg maaaange hold som får svært ved at komme under cap'en.
Selvfølgelig er det ikke sikkert det sker, men jeg synes det vil være godt at være på forkant med den situation!
I øvrigt, hvad med den måske kommende nedskæring i salary cap'en i NBA? Den vil vel også betyde nedskæring i NBAiKL, men spørgsmålet er om ikke det overordnet set vil ødelægge mere end det gavner, hvis vi i dette tilfælde konsekvent følger forfatningen?
Har udvalget taget nogle overvejelser op?
Personligt synes jeg måske man skulle sige, at såfremt NBA skærer væsentligt i cap'en, så skulle hvert hold måske have lov at waive 1 mand gratis el.lign. for ellers ser jeg maaaange hold som får svært ved at komme under cap'en.
Selvfølgelig er det ikke sikkert det sker, men jeg synes det vil være godt at være på forkant med den situation!
Citat fra NBAinfo Arkiv på 21. marts 2009, 19:45Oprindeligt skrevet af: Kurt F RavnUmiddelbart er jeg mest til at vi skal ha' samme hovedpiner som de rigtige GM'ere, og derfor må justere/handle/drafte/waive os ud af cap issues.
Jeg kan ikke forestille mig at cap'en falder DRASTISK, men måske max 10% (tror egentlig ikke på at den falder markant... måske kun med 1-2 mill.) - men det kan vel egentlig komme ligaen til gode også? Skal nogle af os pludselig virkelig af med et par store kontrakter, så kan "bundholdene" jo stå klar til at underbetale og hive en franchiseplayer hjem måske?
Umiddelbart er jeg mest til at vi skal ha' samme hovedpiner som de rigtige GM'ere, og derfor må justere/handle/drafte/waive os ud af cap issues.
Jeg kan ikke forestille mig at cap'en falder DRASTISK, men måske max 10% (tror egentlig ikke på at den falder markant... måske kun med 1-2 mill.) - men det kan vel egentlig komme ligaen til gode også? Skal nogle af os pludselig virkelig af med et par store kontrakter, så kan "bundholdene" jo stå klar til at underbetale og hive en franchiseplayer hjem måske?