NBAiKL: SNAKKE-TRÅD
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 15:48Oprindeligt skrevet af: KnatLouieJenner skrev:
Må sige jeg er helt enig med Kurt her, jeg kan slet ikke se det svære og komplicerede? Det kræver et kig på holdsiden, og et kig på NBAIKL lønningerne eller Hoopshype?Grunden til at options pt. ikke står på holdsiderne er jo at det ikke er en garanteret løn, og at det kun er garanteret løn der står på de sider.
Nu har vi kørt ligaen i næsten 4. år, og af de tre jeg har været med har jeg aldrig oplevet det her problem før? Det er 2-3 ud af 20 GMer der er gået galt i byen ved et uheld (og måske ved ikke at læse forfatningen helt grundigt nok) så jeg synes altså bare man må stå til kende ved sin fejl og sige øv bøv, så må jeg hænge på den waiver eller give et lavt pick for at slippe af med den. 🙂
Jeg kan ikke se hvad problemet i at skrive de kontrakt-options på holdsiderne, med SAMME FARVER som der står de andre steder.. (rød/grøn)... når man kan gøre det ét sted kan man vel også gøre det et andet sted?
Det kan da KUN være til alles fordel at det bliver så nemt og overskueligt som overhovedet muligt.. kan ikke se nogen grund til at vores liga skal ligne told & skat's hjemmeside, hvor man nærmest skal være et IT-geni (eller meget tålmodig og ekstremt grundig) før man kan finde frem til det man leder efter..
- og ja, jeg "siger øv bøv, og hænger på den waiver eller give et lavt pick for at slippe af med den" uanset hvad, det ville bare være rart hvis den slags ting stod på holdsiderne i fremtiden. Har endda meldt mig frivilligt til at opdatere det for jer, så kan absolut ikke se hvad problemet kan være??
Jenner skrev:
Må sige jeg er helt enig med Kurt her, jeg kan slet ikke se det svære og komplicerede? Det kræver et kig på holdsiden, og et kig på NBAIKL lønningerne eller Hoopshype?Grunden til at options pt. ikke står på holdsiderne er jo at det ikke er en garanteret løn, og at det kun er garanteret løn der står på de sider.
Nu har vi kørt ligaen i næsten 4. år, og af de tre jeg har været med har jeg aldrig oplevet det her problem før? Det er 2-3 ud af 20 GMer der er gået galt i byen ved et uheld (og måske ved ikke at læse forfatningen helt grundigt nok) så jeg synes altså bare man må stå til kende ved sin fejl og sige øv bøv, så må jeg hænge på den waiver eller give et lavt pick for at slippe af med den. 🙂
Jeg kan ikke se hvad problemet i at skrive de kontrakt-options på holdsiderne, med SAMME FARVER som der står de andre steder.. (rød/grøn)... når man kan gøre det ét sted kan man vel også gøre det et andet sted?
Det kan da KUN være til alles fordel at det bliver så nemt og overskueligt som overhovedet muligt.. kan ikke se nogen grund til at vores liga skal ligne told & skat's hjemmeside, hvor man nærmest skal være et IT-geni (eller meget tålmodig og ekstremt grundig) før man kan finde frem til det man leder efter..
- og ja, jeg "siger øv bøv, og hænger på den waiver eller give et lavt pick for at slippe af med den" uanset hvad, det ville bare være rart hvis den slags ting stod på holdsiderne i fremtiden. Har endda meldt mig frivilligt til at opdatere det for jer, så kan absolut ikke se hvad problemet kan være??
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 16:48Oprindeligt skrevet af: Miller31http://www.nbainfo.dk/readarticle.php?article_id=297
http://hoopshype.com/salaries.htmHey, jeg er et IT-geni!
Come on, så svært er det altså heller ikke.
http://www.nbainfo.dk/readarticle.php?article_id=297
http://hoopshype.com/salaries.htm
Hey, jeg er et IT-geni!
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 18:57Oprindeligt skrevet af: Jonas EmiliussenMiller31 skrev:
Nu er det jo igen spørgsmålet, om Pietrus' kontraktsituation virkelig var så åbenlyst? Ja, bevares - hvis man kigger på hoopshype, så står han til at have flere år på sin kontrakt. Men både i courtside, NBAiKL lønninger og Andy's holdside, står han til kun at have kontrakt i år.
Miller31 skrev:
Nu er det jo igen spørgsmålet, om Pietrus' kontraktsituation virkelig var så åbenlyst? Ja, bevares - hvis man kigger på hoopshype, så står han til at have flere år på sin kontrakt. Men både i courtside, NBAiKL lønninger og Andy's holdside, står han til kun at have kontrakt i år.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 19:35Oprindeligt skrevet af: Miller31Ej, men du har endda været med fra start, så du burde da også vide at det er Hoopshype vi kører efter og altid har kørt efter, med mindre der er specielle tilfælde(jeg husker blandt andet et med Joe Johnson, men det er nærmest det eneste).
På Courtside står der intet, derfor burde man også ret let kunne sige sig selv at den skal man nok tjekke op på(hvis man bruger den side til det).
Og holdsiderne, der er vel ikke andet at sige end at folk gentagne gange er blevet bedt tjekke lønninger for deres hold ift. Hoopshype, og stemte de ikke, så skulle de sende det i en PB til forretningsudvalget, så der kunne blive tjekket op på det.
Kald mig bare arrogant og alt muligt, men for pokker, reglerne er klare, der er intet nyt over systemet og det er ét klik.. Jeg kan simpelthen ikke se det på nogen måder kan være så svært, og fatter simpelthen ikke at folk forsøger at sende skylden for deres egen bommert videre til udvalget!
Ej, men du har endda været med fra start, så du burde da også vide at det er Hoopshype vi kører efter og altid har kørt efter, med mindre der er specielle tilfælde(jeg husker blandt andet et med Joe Johnson, men det er nærmest det eneste).
På Courtside står der intet, derfor burde man også ret let kunne sige sig selv at den skal man nok tjekke op på(hvis man bruger den side til det).
Og holdsiderne, der er vel ikke andet at sige end at folk gentagne gange er blevet bedt tjekke lønninger for deres hold ift. Hoopshype, og stemte de ikke, så skulle de sende det i en PB til forretningsudvalget, så der kunne blive tjekket op på det.
Kald mig bare arrogant og alt muligt, men for pokker, reglerne er klare, der er intet nyt over systemet og det er ét klik.. Jeg kan simpelthen ikke se det på nogen måder kan være så svært, og fatter simpelthen ikke at folk forsøger at sende skylden for deres egen bommert videre til udvalget!
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 19:48Oprindeligt skrevet af: Jonas EmiliussenJeg prøver ikke at sende skylden nogen steder hen - det er fint nok, at det er min fejl. Prøver blot at påpege, at der hurtigt kan ske en fejl ála min med Pietrus igen.
Jeg havde ikke tjekket courtside, skal jeg hurtigt sige. Havde dog tjekket lønningssiden i NBAiKL, og her kunne jeg ikke finde et tydeligt tegn på, at hans kontrakt ikke udløb efter i år.
Måske jeg har misset noget, da Kurt fortalte om lønninger, som ikke var 100 % sikre. Ved, at der blev fastlåst enkelte lønninger til de spillere, hvis lønninger ikke kunne findes på hoopshype ved sæsonstart - troede dog, at disse gjorde sig gældene.
Jeg prøver ikke at sende skylden nogen steder hen - det er fint nok, at det er min fejl. Prøver blot at påpege, at der hurtigt kan ske en fejl ála min med Pietrus igen.
Jeg havde ikke tjekket courtside, skal jeg hurtigt sige. Havde dog tjekket lønningssiden i NBAiKL, og her kunne jeg ikke finde et tydeligt tegn på, at hans kontrakt ikke udløb efter i år.
Måske jeg har misset noget, da Kurt fortalte om lønninger, som ikke var 100 % sikre. Ved, at der blev fastlåst enkelte lønninger til de spillere, hvis lønninger ikke kunne findes på hoopshype ved sæsonstart - troede dog, at disse gjorde sig gældene.
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 20:07Oprindeligt skrevet af: madsberggreenUnder alle omstændigheder kan det vel ikke skade noget at opdatere holdsiderne med Team Options og Player Options? Jeg forstår udemærket godt at moderatorne ikke gider, især ikke hvis de ikke finder det nødvendigt, men hvis Peter tilbyder at gøre det er det vel bare en bonus for ligaen?
Under alle omstændigheder kan det vel ikke skade noget at opdatere holdsiderne med Team Options og Player Options? Jeg forstår udemærket godt at moderatorne ikke gider, især ikke hvis de ikke finder det nødvendigt, men hvis Peter tilbyder at gøre det er det vel bare en bonus for ligaen?
Citat fra NBAinfo Arkiv på 11. januar 2009, 20:13Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesFor det første, så er det ikke bare lige sådan at opdatere det - selvom folk tror det.
For det andet, så kan jeg kun erklære mig enig med hvad Christian har skrevet.
Det er ene og alene den enkelte GMs opgave at sætte sig ind i tingene og tjekke alt før han går videre, det er dét engagement der gerne skulle gøre, at NBAiKL er langt mere speciel end en tilfældig 1-års yahoo-liga.
Når man siger ja til at blive GM i NBAiKL siger man ja til at bruge tid på det og gå op i det...- og det er sgu da ikke for meget at forlange, at folk liiiige bruger et minut på at tjekke hoopshype og andet :)...
For det første, så er det ikke bare lige sådan at opdatere det - selvom folk tror det.
For det andet, så kan jeg kun erklære mig enig med hvad Christian har skrevet.
Det er ene og alene den enkelte GMs opgave at sætte sig ind i tingene og tjekke alt før han går videre, det er dét engagement der gerne skulle gøre, at NBAiKL er langt mere speciel end en tilfældig 1-års yahoo-liga.
Når man siger ja til at blive GM i NBAiKL siger man ja til at bruge tid på det og gå op i det...- og det er sgu da ikke for meget at forlange, at folk liiiige bruger et minut på at tjekke hoopshype og andet :)...
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. januar 2009, 11:00Oprindeligt skrevet af: Stefan NellemoesStillingen i D2 dags dato:
Rank
Team
PTS
REB
AST
ST
BLK
Total
1. Højbjerg Superforkes 6 10 7 8.5 9 40.5
2. Kolding KerbCrawlers 5 7 8 8.5 10 38.5
3. Brøndby Big Ballers 8 5 9 7 8 37
4. Cph Flying Peacocks 7 8 10 10 1.5 36.5
5. Heavenly Hooters 10 9 3 5 5 32
5. Fr'Berg FistFighters 9 4 6 6 7 32
7. Bornh. BeerGuzzlers 4 6 4 4 6 24
8. Århus City Royals 3 3 5 3 4 18
9. Bronx Burnin' Reds 1 2 1 2 3 9
10. SlgTwn RoyalKnuckles 2 1 2 1 1.5 7.5Rank
Team
GP
PTS
REB
AST
ST
BLK
1. Højbjerg Superforkes 224 3343 1359 745 228 187
2. Kolding KerbCrawlers 212 3107 1249 756 228 193
3. Brøndby Big Ballers 220 3403 1188 798 216 155
4. Cph Flying Peacocks 218 3354 1276 944 295 64
5. Heavenly Hooters 216 3732 1323 567 181 127
5. Fr'Berg FistFighters 205 3558 1112 735 187 143
7. Bornh. BeerGuzzlers 205 2964 1239 600 174 142
8. Århus City Royals 209 2179 1070 643 160 113
9. Bronx Burnin' Reds 196 2029 920 372 157 90
10. SlgTwn RoyalKnuckles 180 2065 771 434 153 64
Stillingen i D2 dags dato:
Rank
Team
PTS
REB
AST
ST
BLK
Total
1. Højbjerg Superforkes 6 10 7 8.5 9 40.5
2. Kolding KerbCrawlers 5 7 8 8.5 10 38.5
3. Brøndby Big Ballers 8 5 9 7 8 37
4. Cph Flying Peacocks 7 8 10 10 1.5 36.5
5. Heavenly Hooters 10 9 3 5 5 32
5. Fr'Berg FistFighters 9 4 6 6 7 32
7. Bornh. BeerGuzzlers 4 6 4 4 6 24
8. Århus City Royals 3 3 5 3 4 18
9. Bronx Burnin' Reds 1 2 1 2 3 9
10. SlgTwn RoyalKnuckles 2 1 2 1 1.5 7.5
Rank
Team
GP
PTS
REB
AST
ST
BLK
1. Højbjerg Superforkes 224 3343 1359 745 228 187
2. Kolding KerbCrawlers 212 3107 1249 756 228 193
3. Brøndby Big Ballers 220 3403 1188 798 216 155
4. Cph Flying Peacocks 218 3354 1276 944 295 64
5. Heavenly Hooters 216 3732 1323 567 181 127
5. Fr'Berg FistFighters 205 3558 1112 735 187 143
7. Bornh. BeerGuzzlers 205 2964 1239 600 174 142
8. Århus City Royals 209 2179 1070 643 160 113
9. Bronx Burnin' Reds 196 2029 920 372 157 90
10. SlgTwn RoyalKnuckles 180 2065 771 434 153 64
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. januar 2009, 20:39Oprindeligt skrevet af: KnatLouieStefan Nellemoes skrev:
For det første, så er det ikke bare lige sådan at opdatere det - selvom folk tror det.For det andet, så kan jeg kun erklære mig enig med hvad Christian har skrevet.
Jeg har set at siderne står skrevet i en bestemt formattering med HTML-koder, men det er vel ikke meget sværere end når man opdaterer en artikel på wikipedia eller andetsteds.. man ser hvordan det ser ud i forvejen, og så copy-paster man og retter til de relevante steder, og laver previews inden man gemmer det endelige resultat velsagtens?
Desuden undrer det mig ikke at du er enig med Christian, da i to jo begge er 100% inde i hele måden systemet kører på (og formentlig også begge har moderator-rettigheder).. problemet er jo netop at det ikke er alle 20 managers der har 100% styr på alting - tænker især også på de mange nye managers, og dem som ikke er så aktive på det her board.. indtil videre har kun ca ½-delen af ligaen kommenteret den her sag, og det virker rimelig 50/50 angående den her sag med player/team-options og courtside updates..
Det eneste der kommer ud af at ikke have alle de options på holdsiderne er jo bare at man kommer mere i tvivl inden man skal lave trades med folk, og skal bruge unødigt meget tid på at gennemgå alle spillernes kontrakter inden man laver en deal.. står stadigvæk helt uforstående overfor hvorfor vi ikke bare kan gøre det, og det nytter ikke at sidde og spille hellig/arrogant og sige "det mindste man kan forvente er at man har styr på samtlige kontrakter i NBA samt hele vores forfatning", for det KAN man ikke forvente at folk har til/overskud/forstand til... hvorfor har vi så overhovedet holdsider in the first place, hvis man alligevel ikke kan regne med hvad der står på dem? :noidea
Stefan Nellemoes skrev:
For det første, så er det ikke bare lige sådan at opdatere det - selvom folk tror det.For det andet, så kan jeg kun erklære mig enig med hvad Christian har skrevet.
Jeg har set at siderne står skrevet i en bestemt formattering med HTML-koder, men det er vel ikke meget sværere end når man opdaterer en artikel på wikipedia eller andetsteds.. man ser hvordan det ser ud i forvejen, og så copy-paster man og retter til de relevante steder, og laver previews inden man gemmer det endelige resultat velsagtens?
Desuden undrer det mig ikke at du er enig med Christian, da i to jo begge er 100% inde i hele måden systemet kører på (og formentlig også begge har moderator-rettigheder).. problemet er jo netop at det ikke er alle 20 managers der har 100% styr på alting - tænker især også på de mange nye managers, og dem som ikke er så aktive på det her board.. indtil videre har kun ca ½-delen af ligaen kommenteret den her sag, og det virker rimelig 50/50 angående den her sag med player/team-options og courtside updates..
Det eneste der kommer ud af at ikke have alle de options på holdsiderne er jo bare at man kommer mere i tvivl inden man skal lave trades med folk, og skal bruge unødigt meget tid på at gennemgå alle spillernes kontrakter inden man laver en deal.. står stadigvæk helt uforstående overfor hvorfor vi ikke bare kan gøre det, og det nytter ikke at sidde og spille hellig/arrogant og sige "det mindste man kan forvente er at man har styr på samtlige kontrakter i NBA samt hele vores forfatning", for det KAN man ikke forvente at folk har til/overskud/forstand til... hvorfor har vi så overhovedet holdsider in the first place, hvis man alligevel ikke kan regne med hvad der står på dem? :noidea
Citat fra NBAinfo Arkiv på 12. januar 2009, 21:05Oprindeligt skrevet af: Miller31Men hvad så idet en person regner med at han har en spiller til billig kontrakt i 4 år frem i tiden, men spilleren opter ud af sin kontrakt efter 2 år, og bliver dyr? Så er det den anden vej.. Come on.. At vi er bedre inde i tingene er måske fordi vi har læst forfatningen, du har da været med i længere tid end Stefan i denne omgang(og en del er altså ændret siden første gang han var med), så den er da fuldstændig uholdbar?
Og ja, det mindste man kan forlange er sq at folk har styr på kontrakterne, det er trods alt kun ét klik og du har fået linket gentagne gange nu. Omkring mine og Stefans admin-rettigheder, så har vi dem da, men vi bruger dem overhovedet ikke, da det er til helt andre ting vi har dem, så det er et non-argument!
Omkring koderne, så er de bestemt ikke lige til. Jeg smed for sjov lige koderne til min side ind i en word-fil og lavede en optælling. Der er 16.451 tegn blot i min holdsides koder, så nej, det er ikke ligesom wikipedia og ikke noget man bare liiiige lærer at redigere.
Men hvad så idet en person regner med at han har en spiller til billig kontrakt i 4 år frem i tiden, men spilleren opter ud af sin kontrakt efter 2 år, og bliver dyr? Så er det den anden vej.. Come on.. At vi er bedre inde i tingene er måske fordi vi har læst forfatningen, du har da været med i længere tid end Stefan i denne omgang(og en del er altså ændret siden første gang han var med), så den er da fuldstændig uholdbar?
Og ja, det mindste man kan forlange er sq at folk har styr på kontrakterne, det er trods alt kun ét klik og du har fået linket gentagne gange nu. Omkring mine og Stefans admin-rettigheder, så har vi dem da, men vi bruger dem overhovedet ikke, da det er til helt andre ting vi har dem, så det er et non-argument!
Omkring koderne, så er de bestemt ikke lige til. Jeg smed for sjov lige koderne til min side ind i en word-fil og lavede en optælling. Der er 16.451 tegn blot i min holdsides koder, så nej, det er ikke ligesom wikipedia og ikke noget man bare liiiige lærer at redigere.