Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 254 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: KnatLouie

SvupperMaN skrev:
sorry den sene tilbage melding.. men har arbejdet hele dagen og så direkte til ice cube koncert, så er først kommer hjem nu..

men teknisk set vil jeg jo så bare kunne samle Garbo op nu og så waive ham igen imorgen og så ville jeg ikk hænge på hans kontrakt mere..
ikk at jeg ikk har masser af cap space og det ikk bliver et issue, men det er meget rart at vide til fremtidig ligende situationer 🙂

Selv hvis man kunne samle FA's op i offseason, så kan man da ikke samle en spiller op der ikke står på en NBA roster, eller har kontrakt med et NBA-hold? Så kunne jeg f.eks bare samle Michael Jordan op, fordi hans navn ser nice ud på ens hold.. eller Christian Drejer fordi han er dansker, whoo-hoo.. 😛

Men ja, du hænger på Garbo's waiver, da du waivede ham da han rent faktisk var i NBA.. synes godt nok at vores waiver-regler er lidt irriterende.. 3 år er sgu lang tid at skulle se på sådan en død kontrakt på ens holdside.. ku' vi ik' gøre det lidt mere fleksibelt, og så bare nøjes med 2 år?

Oprindeligt skrevet af: Svupper

det med FA var mig der ikk lige tænkte mig om med.. men lad os så sige at du har draftet ham..
men så vidt jeg mener, så står der i forfatningen at man må drafte en spiller så længe han er draftet til NBA..
ellers kan man jo fx. ikk have taget Rudy Fernandez sidste år eller Batum i år 🙂

Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

synes det er fint med 3 waiver i 3 år, så man ikke kan samle spillere op om dumpe efter dem efter behag, nu skal man være lidt mere eftertænksom da det kan betyde meget hvis du waiver dem.

reignmannr1 skrev:
synes det er fint med 3 waiver i 3 år, så man ikke kan samle spillere op om dumpe efter dem efter behag, nu skal man være lidt mere eftertænksom da det kan betyde meget hvis du waiver dem.

Mjoh, men på den anden side.. fungerer det også sådan i NBA at man skal hænge på en spillers kontrakt i flere år efter at kontrakten reelt udløb? Jeg har forstået det sådan at i NBA hænger man på spillerens kontrakt indtil den udløber (hvilket vi selvfølgelig ikke kan), men så når den er færdig, så slipper de for at betale mere til den.. synes der burde være noget tilsvarende her, hvor f.eks. en spiller der kun har ét år på sin kontrakt så kun kan stå på ens waiver i ét år.. muligvis med en højere %-del af kontrakten end normalt..

f.eks. noget ala

spillere med 1-års kontrakter = 25% i indeværende sæson.
spillere med 2-års kontrakter = 15% i indeværende, og 10% året efter
og
spillere med +3-års kontrakter = 15% i indeværende, 10% året efter, og så 5% i tredie år.. ville være mere "logisk" synes jeg..

Oprindeligt skrevet af: Jenner

KnatLouie skrev:

reignmannr1 skrev:

Mjoh, men på den anden side.. fungerer det også sådan i NBA at man skal hænge på en spillers kontrakt i flere år efter at kontrakten reelt udløb? Jeg har forstået det sådan at i NBA hænger man på spillerens kontrakt indtil den udløber (hvilket vi selvfølgelig ikke kan), men så når den er færdig, så slipper de for at betale mere til den.. synes der burde være noget tilsvarende her, hvor f.eks. en spiller der kun har ét år på sin kontrakt så kun kan stå på ens waiver i ét år.. muligvis med en højere %-del af kontrakten end normalt..

f.eks. noget ala

spillere med 1-års kontrakter = 25% i indeværende sæson.
spillere med 2-års kontrakter = 15% i indeværende, og 10% året efter
og
spillere med +3-års kontrakter = 15% i indeværende, 10% året efter, og så 5% i tredie år.. ville være mere "logisk" synes jeg..

For det første vil det jo gøre gamet ALT for nemt imo! Og hvis man har en spiller med en 1-års kontrakt bør man vel vente med at waive. For ville jo være ALT for nemt bare at waive og betale sølle 25% i et år?!? dvs man med fordel kunne waive folk der har kontrakt udløb før tid for at spare cap i indeværende sæson uden det gør avs året efter..?

Vi har i forvejen en kæmpe cap at lege rundt med... og de sidste 10% der skal betales af en kontrakt i 3. waiver år er altså ikke slemt på nogen måde. Ærligt talt synes jeg det er lidt flueknepperi der er gang i her.

Jenner skrev:

For det første vil det jo gøre gamet ALT for nemt imo! Og hvis man har en spiller med en 1-års kontrakt bør man vel vente med at waive. For ville jo være ALT for nemt bare at waive og betale sølle 25% i et år?!? dvs man med fordel kunne waive folk der har kontrakt udløb før tid for at spare cap i indeværende sæson uden det gør avs året efter..?

Vi har i forvejen en kæmpe cap at lege rundt med... og de sidste 10% der skal betales af en kontrakt i 3. waiver år er altså ikke slemt på nogen måde. Ærligt talt synes jeg det er lidt flueknepperi der er gang i her.

Okay, fint nok.. heller ik lige fordi det er et stort problem eller noget.. your rules, I just play by 'em.

- Subject change.. De opdateringer af holdsider, sker det mon snart?

Oprindeligt skrevet af: Jonas Emiliussen

Svinet er jo p.t. ude og sejle ... Så medmindre, at en anden tager over - så må vi nok vente lidt endnu 🙂

Oprindeligt skrevet af: Svupper

hvornår er han så tilbage igen?

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Marion til GangStars...

Baronen, JoJo, AK, Marion, Bynum... Hvilken stamme!

Lidt optimeringer, så er det helt oppe at ringe.. Dog skal det nævnes at AK kan sælges for det rette bud... Og nej Stefan, ikke Vince Carter.

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

Miller31 skrev:
Lidt optimeringer, så er det helt oppe at ringe.. Dog skal det nævnes at AK kan sælges for det rette bud... Og nej Stefan, ikke Vince Carter.

Nej, hellere en spiller der græder i omklædningsrummet, end en spiller der i sidste sæson var den eneste foruden Kobe og LeBron, med 21-6-5 ;)...- det er den ÆGTE Gangstars-måde 😆 ...

ReferencerSide 254 af 635Reference