Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 253 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: Svupper

Nu kan det godt være at det bare er mig der spørge dumt.. men har lige kigget i forfatningen og kan ikk rigtigt finde noget hvor det står sort på hvidt om waivers hvis en spiller ryger et EU og spiller..
men nu hvor jeg har Garbajosa waiver-fee og han ryger til EU, skal jeg så stadig betale resten af hans løn eller hvordan?
og skal Daniel så stadig betale Childress' løn?

Oprindeligt skrevet af: Jonas Emiliussen

Mit gæt er, at Daniel kan waive Childress gratis, eller i hvert fald få en exception ?
Mht. når du allerede har en waiver, så har jeg ingen íde

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Childress kan selvfølgelig waives gratis, da han skulle have en ny kontrakt.. I den situation kan spillere altid waives gratis.

Omkring Garbos situation tror jeg ikke der er nogle klare regler, men jeg mener at huske at man stadig skal betale waiveren.

tænkte generelt bare at vi er nødt til at opgradere forfatningen, synes efterhånden vi har fundet nogle ting som ikk rigtigt står i den 😛
men med den her nye EU trend, så burde det være noget vi skulle skrive nogle klare regler omkring..

men lad os sige Daniel tror på Childress og at han kommer størkt tilbage i NBA om nogle sæsoner.. kan han så have ham stånde gratis på sin roster eller skal han betale for hans EU kontrakt?

Oprindeligt skrevet af: Miller31

SvupperMaN skrev:
men lad os sige Daniel tror på Childress og at han kommer størkt tilbage i NBA om nogle sæsoner.. kan han så have ham stånde gratis på sin roster eller skal han betale for hans EU kontrakt?

Ja, det skulle der vel ingen problemer være ved. Det optaget blot en plads.

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

Jeg vil da umiddelbart tro at han enten skal waive Childress eller hæfte for hans EU kontrakt.

Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

med hensyn til Garbajosa, det er vel detsamme som at waive en der har 1 år tilbage af hans kontrakt, selvom hans kontrakt udløber i virkeligheden skal man stadig betale waiver i 3 år. Childress kan jo bare waives da han alligevel var FA.

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

hhmm, JChill er gratis at waive (kontraktudløb), Garbo koster fortsat da han allerede ER waiver.

MEN, mht hvad de to vil koste at ha' på sit hold eller hvad man ellers gør når ens folk smutter til EU så skal jeg lige ha' lagt hovedet i blød (dog vil det med EU jo nok kun være tilfældet ved kontraktudløb under alle omstændigheder = gratis waiver).

sorry den sene tilbage melding.. men har arbejdet hele dagen og så direkte til ice cube koncert, så er først kommer hjem nu..

men teknisk set vil jeg jo så bare kunne samle Garbo op nu og så waive ham igen imorgen og så ville jeg ikk hænge på hans kontrakt mere..
ikk at jeg ikk har masser af cap space og det ikk bliver et issue, men det er meget rart at vide til fremtidig ligende situationer 🙂

Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

men du kan jo ikke samle FA op nu her, og hvis du trader dig til en FA kan du ikke waive han uden at betale waiver mener jeg der står i forfatningen

ReferencerSide 253 af 635Reference