Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 157 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

hvorfor heddet det så rookie draft

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

Men bare roligt, i kan stadig få fingre i Francis! Godt nok er han udset en startertjans hos Grunts, men hvis nu fx Bo langede Al Jefferson over disken! Så pakker jeg gerne Francis med et pund ost og fire røde roser.

:hug:

reignmannr1 skrev:
hvorfor heddet det så rookie draft

Faktisk står der i forfatningen:

§ 4.2. Ligaen vil hvert år, et stykke tid efter NBA draftet, foretage et "Rookie" draft (i daglig tale, bare "draftet" ), der vil bestå af 2 runder (i alt 40 picks).

"Rookie" draft... i anførselstegn, fordi der trods alt nok meget sjældent vil være noget på FA, som er spændende nok til at snuppe det i 1.runde og første halvdel af 2.runde. Så det er ikke udelukkende for rookies, men det vil i praksis 90% af tiden være med fokus på rookies.

så har jeg lige et andet spørsmål mhva gør man i den situation at der f.eks bliver valgt en spiller i draftet samtidig med en har sendt en pb om at samle ham op som FA

Vi kan i off-season ikke samle FAs op på andre måder end via draftet, og når sæsonen går igang kører det jo via den prioriterede waiverliste, hvor sidste års bundprop starter øverst, og hvor man ryger bagi køen hver gang man samler op.

EDIT:

§ 5.2. Opsamling af FA’ere foregår gennem NBAinfo. Man kan hver uge (inden søndag kl. 12:00 ) sende en PB til Commish, med ønske om opsamling af en FA, og Commish vil så sørge for at justere roster senest Mandag. Commish selv vælger sine FA rokeringer om torsdagen, så det tilrådes at sende sine ønsker i tidsrummet fredag-søndag, for ikke at give Commish gode idéer.

Se § 5.4. og § 5.5.for en forklaring af hvordan waiverlisten fungerer.

Oprindeligt skrevet af: Jenner

Vi kan først samle FAs op når sæsonen starter 😉 Så det kommer ikke til at ske 😉

I øvrigt er der så småt begyndt at dukke rookies op på enkelte rosters. Starter med klubberne fra toppen af draftet og bevæger mig ned.

sweet godt at se jeg har 20 mill tilbage på min, salary cap, nu skal Nocioni lige sigens med hans kontrakt, men ellers ikke så tosset

uha godt at se at Rick Kamla skriver at Dominic Mcguire og Glen Davis er steals i draftet godt at onkel morfar så har begge 2 Sweet

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Lige for at åbne og lukke døren officielt på Rookie/FA... så:

Det har altid været meningen at man kan drafte hvem som helst fra FA puljen ifm de årlige drafts, det var årsagen til at vi i tidernes morgen droppede at have en 1-rundes såkaldt "FA Draft" før sæsonstart (som ellers var min oprindelige idé - men som røg ud, da vi jo så ville ende med tre drafts = overkill).

Fordi vi har haft expansion drafts alle de tre år ligaen nu "snart" har eksisteret så har FA markedet jo været godt støvsuget inden vi gik igang med det almindelige draft (Rookie-draft har det heddet for at adskille det fra expansion draft)... det er årsagen til at jeg ikke har undret mig vildt over at ingen har benyttet sig af at drafte FA'ere.

I år var der som sådan heller ikke det store at hente i FA puljen, bortset fra altså at Francis pludselig dumpede så meget i løn og dermed gav en chance for en der kan gi' stats med det samme (MÅSKE).

Man kunne jo også satse på en Grant Hill, der er blevet meget billig, eller på en Allen Houston og håbe han returnere, eller en Scola der ser ud til at dukke op i Houston.

Til gengæld er det jo kun kortvarige løsninger, så for dem der bygger langsomt op om ungdom tjaaaa.

ReferencerSide 157 af 635Reference