Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 131 af 635Reference
Oprindeligt skrevet af: Pacers

Hold da op et forrygende tempo der er på draften... Men hvorfor er der ingen der nupper en af mine spillere :p ?? De er da ikke så ringe endda 😉

Oprindeligt skrevet af: Kurt F Ravn

Miller31 skrev:
Fedt Kurt stadig hænger på Redd!

Perkins har upside, Redd er bare dyr og ulækker;) Det er sandt, men Kurt bliver sur over denne besked i morgen.. Haha, hvad alkohol dog ikke gør ved os!

Nøøø - bliver ikke sur. Men tilgengæld noget mistroisk. Den måde det bliver omtalt på fra flere sider lugter langt væk af at nogen har hvisket gode råd i ørene på de nye - på trods af advarsler om det.

Men i det hele taget er der i mine øjne nogle vildt underlige valg der er foretaget... man foranlediges til at tro at det er foregået lidt mere som i det virkelige NBA, hvor hold kan betale sig til at få taget den "rigtige" mand i expansion...

I stedet for at pege fingre, vil jeg lige vise den top 8 jeg havde formodet vi skulle have siddet og omtalt som mindst 8 af de 10 første picks.

1 Gordon
2 Prince
3 Darko
4 Redd
5 Gooden
6 Manu
7 Nocioni
8 Warrick

Ikke alene er det kun 3 af spillerne der er taget så højt, men de 5 andre blev vraget til fordel for enten spillere eller kontrakter der måske ikke just giver helt så stor mening. Faktisk er fravalget af Redd til fordel for en lodseddeli Perkins det mindst logikstridende - den kan jeg købe. Nogen af de andre til gengæld virker lidt unaturlige. Meeeeen, jeg kan jo overraskes endnu og nå at lære lidt nyt 😉

Iøvrigt da rart at se at der er speed på draftet (det skal I ikke regne med der er i rookie draftet).

Til gengæld lidt foruroligende at det op til flere gange står i kommentarene at "jeg havde travlt" og "nåede ikke lige at tænke så vildt over det" og sådanne udtalelser. Ikke just det man ønsker at høre fra holdets nye GM under et draft der kan være udslagsgivende for holdets skæbne mange år ud i fremtiden.

[kurts gamle råd mode]
Vil godt henstille til at hvis man er lidt i tvivl om hvad det bedste vil være for sit hold i den situation der er opstået efter en spiller man måske var ude efter lige er blevet taget, så tag og sov på det. Sæt dig ned ved dit spreadsheet og overvej hvilken brik der så er relevant for dit hold og de planer du har for enten langsom opbygning, hurtig opstigen, positionsvalg og løn. Og for guds skyld husk at der er mange spillere i både FA puljen, i rookie draftet og i potentielle handler der gør at du IKKE behøver at ha' alle positioner dækket allerede her med de første 4 picks!! - Man bør fokusere på de bedste talenter (unge el. gamle) og de spillere der potentielt er mest attraktive både til for de nye hold og de gamle (så man har lidt bargaining power).

Et enkelt andet godt råd nu vi har åbnet brevkassen, hvis de nye GM'ere vil ha' lidt indsigt i hvilke spillere vi gamle mener er på trapperne til at være gode nok til vores hold, så kunne man med fordel måske kigge lidt på hvilke spillere der er hhv. samlet op og droppet fra/til FA puljen henover sidste sæson (kan findes i arkivet).
[/kurts gamle råd mode]

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

Kunne vi ikke få aktindsigt i hvem, der er taget af bordet nu?

Haha, Kurt... må sige det her draft har udviklet sig noget nær som jeg ønskede, så jeg føler mig da også STRAKS sat under mistanke.

Jeg kan dog med sindsro sige, at jeg har IKKE snakket expansiondraft med nogen expansionhold. Men som du selv også indrømmer, så er Perkins over Redd slet ikke så dumt, han er vel et af de bedste billige centertalenter i expansion.

Men i forhold til liiiige at tænke godt og grundigt, så står jeg som altid bag dig. Støtter og hjælper dig! Altid...

:hug:

Ja, din offseason er vist større end du nogensinde kunne ha' drømt om .. .først før jeg IKKE Oden OG Durant - og så slipper du for Sheeds kæmpe kontrakt, mens jeg mister en lille bitte en.

Nu mangler det bare at du kan losse en skadet Livingston af til en af de nye for deres 1. runde pick hva' 😉

Her følger de gamle hold der ikke længere kan miste spillere (i fed den spiller der blev taget):

Danish Twolves:
Kendrick Perkins
Ronny Turiaf
Michael Redd
Rashad McCants

Amsterdam Grunts:
Rasheed Wallace
Yaroslav Korolev
Ersan Ilyasova
Shawnee Williams
Daniel Ewing

Downtown Sydhavn:
Michael Sweetney
Maurice Ager
Drew Gooden
Damon Stoudamire

Åby GameBreakers:
Luthor Head
Ryan Gomes
Hakeem Warrick

Djursland GangStars:
Jorge Garbajosa
Mike Miller

Bronx Burnin' Reds:
Daniel Gibson
Salim Stoudemire
Smush Parker

Bornholm BeerGuzzlers:
Mickael Pietrus
Jamal Crawford

Fr'berg FistFighters:
Zydrunas Illgauskas
Andres Nocioni
Troy Murphy
Sam Cassell

Nilsson's SilverFoxes:
Jamaal Magloire
Melvin Ely
Shareef Abdur-Rahim
Marquis Daniels
Earl Boykins

Højbjerg SuperForkes:
Johan Petro
J.R. Smith
Tayshaun Prince
Francisco Garcia
Tony Parker

Hvilket betyder at der kun er 3 picks tilbage i første runde af Expansion Draftet...

Af de 13 spillere taget indtil videre gættede jeg kun rigtig på 4 af dem 😆

Oprindeligt skrevet af: Jenner

Efter 24 timer er der allerede foretaget 15/16 picks i 1. runde.... Imponerende, (men som Kurt siger, husk nu at tænk jer om) bliver spændende at se hvem de 4 "nye" har øjnene på fra FA puljen 😉 og hvem mister Jailblazers?

Oprindeligt skrevet af: Svupper

men kurt synes din top 10 er helt væk :/

1 Gordon
2 Prince
3 Darko
4 Redd
5 Gooden
6 Manu
7 Nocioni
8 Warrick

Parker kan producere meget mere end Price kan, så kan ikk se hva jeg skulle med Prince.. Plus at jeg har på skrft at der er en der har lovet mig Josh Smith for Parker;)

Darko siger sig selv.. Stefan er ikk på siden mere og ingen andre kan se noget potiantale i den mand

Redd.. han har en KÆMPE kontrakt og er stort set kun point og jeg talte med Wukhang om at tage Perkins da han manglede en center..

Nocioni.. den forstår jeg så heller ikk, det burde uden tvivl være ham der blev taget??

og til sidst Warrick.. var var han da Gasol kom tilbage?? og oddsene for at Mempihs får sig en bigman i draftet i år er pænt stor og så er der slet ikk plads til Warrick.. og det er bare ikk en chance der er værd at tage hvis han ikk bliver tradet..

så realistisk set synes jeg de fleste picks er godt taget..

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Danish Twolf skrev:

Miller31 skrev:
Fedt Kurt stadig hænger på Redd!

Perkins har upside, Redd er bare dyr og ulækker;) Det er sandt, men Kurt bliver sur over denne besked i morgen.. Haha, hvad alkohol dog ikke gør ved os!

Nøøø - bliver ikke sur. Men tilgengæld noget mistroisk. Den måde det bliver omtalt på fra flere sider lugter langt væk af at nogen har hvisket gode råd i ørene på de nye - på trods af advarsler om det.

Men i det hele taget er der i mine øjne nogle vildt underlige valg der er foretaget... man foranlediges til at tro at det er foregået lidt mere som i det virkelige NBA, hvor hold kan betale sig til at få taget den "rigtige" mand i expansion...

Og den der vil jeg så meget gerne lige renses for, hvis det var en hentydning til mig!

Jeg synes i hvert fald ikke den var særlig pæn fra en commish, samtlige expansion teams vil vel kunne give mig ret, og du kan få lov og tjekke både PB'ere og MSN-logs, jeg har på intet tidspunkt overhovedet nævnt nogle valg overfor dem.

Så jeg vil i hvert fald gerne lige renses for at skulle have sådan en der fra commish, i øvrigt havde jeg stadig den dag i dag, taget Perkins over Redd, i betragtning af center-mangel, langtsigtet tænkning og der er flere habile SGs derude til billigere cap!

Oprindeligt skrevet af: Zonker

Jeg vil bare gerne slå fast, at jeg tror folk lægger lidt for meget i det. Fordi der ikke lige bliver valgt de spillere nogen synes burde være blevet valgt, betyder det jo ikke at der er aftalt spil bag. Lad os nu bare glæde os over at ligaen endelig er fuldbyrdet med de planlagte 20 hold, og at 07/08 sæsonen i princippet er skudt i gang.

Plz!

Oprindeligt skrevet af: reignmannr1

ja lige præcis fedt med lidt flere hold i nbaikl, ville gerne have haft nocioni, men satsede på mike miller istedet, håbede så på jeg kunne få nocione med mit næste valg men vidste godt, det ville blive svært,

tror også folk tænker meget forskelligt om hvordan man vil bygge sit hold op,

ReferencerSide 131 af 635Reference