Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

NBAiKL: SNAKKE-TRÅD

ReferencerSide 635 af 635

I stedet for at jeg laver en masse tråde med forslag (jeg har lavet to ift. at kunne trade picks for 3 år i stedet for 2 samt at have én liga uden divisioner - har man overset dem, ligger de under forslag med afstemning), bruger jeg den gamle snakke-tråd!

Kunne man forestille sig, at vi tog et vigtigt element fra NBA og tilpassede det vores, så det ikke bliver FOR ekstremt? Jeg tænker, at man kunne lave en handel med sit førstkommende førsterundepick OG lave det top 2-protected eksempelvis - lander man et top-2 pick, får holdet i handlen i stedet førsterunde picket sæsonen efter.

Jeg forestiller mig, at man kun kan beskytte det, hvis man har sit eget i næstkommende draft. Dette pick bliver så låst, og kan ikke trades, før rækkefølgen for draft ligger fast for det beskyttede pick.

Altså, jeg trader mit 2028 1st til Kurt, men ved godt, at der er en chance for at mit hold er lort, og jeg derfor kan ende med  et top 2 pick. Jeg kan derfor ikke trade mit 2029 pick, før en gang i maj måned 2028, når der er trukket lod.  Jeg lander - heldigvis - et top 2 pick, og beholder det derfor. Kurt modtager automatisk mit 2029 i stedet. Ender jeg uden for top 2, modtager Kurt automatisk mit pick, og mit 2029 forbliver dermed låst, med mindre jeg har et andet 1st 2029 (systemet opdager alt dette automatisk).

Ulempen her er vel mest af alt for det hold der trader sig TIL picket - men det giver også lidt mere realisme ift. virkelighedens NBA. Der vil jo ikke være tvungen protection på, men i handler, hvor man måske ikke modtager en sure-thing som Luka, Wemby osv, og ikke vil risikere at give et top-pick for en spiller der bare lige skal hjælpe en det sidste vej (som jeg gjorde med Tobias Harris i sin tid - av!) kan det være et fint værktøj til, at handler kan blive indgået som ellers ikke ville finde sted.

Rent teknisk, ville Kurt i dette tilfælde, kun kunne have 2 førsterunde picks foruden mit potentielle i 2028 - igen, indtil lotteriet er overstået - så ville han kunne anskaffe sig et mere i offseason 2028 før draftet.

Kunne det være noget der er stemning for, giver det måske også mening med picks for 3 år i stedet for 2 (som der indtil videre er enighed om, for de 4 der har stemt :D).

Bo Hansen har reageret på dette opslag.
Bo Hansen
ReferencerSide 635 af 635