Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

THE ULTIMATE INSIDER

Oprindeligt skrevet af: bozzy

NYT FRA FÆNGSLET

Den nye sæson nærmer sig med hastige skridt. Blandt GM Bo Hansen's off season del-mål var blandt andet:

- at vise omverden at holdets stjerne Kobe Bryant er NBA's bedste spiller. Han har siden sæson afslutningen gennemgået et meget intensivt træningsprogram med assitent coach Larry Johnson, hvor han har tabt lidt overflødige kilo og dermed skåret sin fedtprocent ned på absolut minimum (de overflødige kilo skyldes hans knæskade fra sidste sommer).
Han er stjernespilleren på Team USA, hvor han sammen med Flying Peacocks stjernen, Jason Kidd, udgør de rutinerede ledere - Samtidig med at han scorer point i massevis og lukker modstandere ned (ikke også Babosa). Kobe er i sin bedste alder og en god og alsidig sæson er i vente for ham, hvor det blandt andet forventes at han kommer til at ligge i top tre i scoring samt at resten af hans alsidige spil forbedres yderligere.

En anden af holdets store profiler, Ron Artest, har også haft en travl sommer. Han har både brugt tid på at konkurerre med sine kamphunde og ikke mindst på at bulke endnu mere op (ikke Kemp agtigt) og arbejde på sit offensive spil.

Holdets unge stjerne Al Jefferson får grundet offseason moves en endnu større rolle på holdet. Han bliver absolut en af holdets allervigtigste spillere. Vi får en Al Jefferson at se som kommer til at minde lidt om en yngere udgave af Elton Brand.

Al Jefferson kommer til at udgøre et ungt og farligt frontcourt makkerpar sammen med holdets nye spiller Darko Millicic. Darko har indtilvidere været en skuffelse i ligaen, men GM Bo Hansen ser nu stadig en lovende fremtid i den deffensive stærke Darko.

JailBlazers er utroligt glade for at kunne beholde den unge fremadstormede Mo Williams, som valgte at skrive under på en ny kontrakt med holdet. Hans back-up vil i kommende sæson være den rutinerede assist tyv Brevin Knight.

Sidste del-mål var at gøre sig gøre sig godt og grundigt upopulær hos ligaens yngere og mere uerfarende GM kollegaer. Dette er d.d. lykkes. GM Bo Hansen udtaler at de yngere GM's er fra en tid hvor trashtalk ikke har været lovligt i NBA. Men det vil han skide på, og vil stadig fokusere på den psykologiske del af gamet. De første to GM's er allerede bukket under for dette pres, og han er endnu ikke færdig. "jeg går lige til stregen... og en smule længere" . GM Bo Hansen har i dag modtaget den første advarsel fra Chef Kurten - Og det bliver jo nok ikke den sidste...

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

Månelyset reflekteredes i søernes overflade, mens springvandet satte liv i vandspejlet og lod stjernerne danse deres særlige dans på krusningerne. For enden af søen bag Tycho Brahe planetariet sad et ungt par og holdt om hinanden da den ene af de to mænd fik øje på et ganske særligt himmellegeme. Individet pegede mod nattens hvælving og for enden af pegefingeren glimtede en mærkværdigt svævende, kometlignende ildkugle hen over himlen.

Stjernen var mærkværdig i sig selv. Ikke alene fordi den var sol i et system med kun en enkelt planet, men specifikt fordi det tordnende himmellegeme var det eksplosionsklare basketballfænomen Rudy Gay.

Astronomer på jorden havde til tider observeret besynderlige afvigelser i deres beregninger af basketikonets stats, men forskerne havde forkast beregningerne som computerfejl eller atmosfæriske forstyrrelser, for en sådan dominans kunne udelukkende forekomme i forbindelse med sorte huller.

"Det er udelukket! Fysisk umuligt. Jamen prøv nu at hør, der findes love om den slags!"

Det andet individ på bænken havde rejst sig i indigneret frustration, trukket sit livsværk af et spreadsheet ud fra cottoncoaten og talestrømmen ud af stilheden.

”Udelukket siger jeg… selv om jeg godt nok ligger i anden division og ikke direkte kan lande mesterskabet, så viser mine beregninger mig, at ikke alene vil Maggette og Tinsley være klasser over den sorte bøsserøv i points og assists, men Joel Przybilla vil dominere hans mekaniske holdkammerat i block kategorien…”

Chokeret kiggede fangevogteren på bænken op mod den rablende skygge foran ham…

”Sagde du blocks? Du plejer da ikke at regne i mere end tre kategorier… blocks!?”

Mumlende fortsatte den Peter Andre lignende fangevogter henvendt til sig selv:

”Bare oplysningerne om den kategori ikke slipper ud til resten af ligaen… jeg var aldrig kommet af sted med at negle Darko Barneskæmmer Milicic for det springlagen af en afdanket aspargescenter, hvis den slags information havde været tilgængeligt…”

Det andet individ var gået i stå, ordvæden var tørret ud på hans læber, spreadsheetet var tilbage i lommen og øjnene faldet til ro i avisen. Med en træt farmands sukken bladrede han om mod erhvervssektionen. Men på vej hen over Udland sprang en nyhedsnotits ham i øjnene. Det var kommet frem, at en af hans nærmeste konkurrenter i oprykningsstriden fra D2 var en undercoveragent fra Bushregimet:

[Billede]

Sæsonens første boxscores var endnu ikke dukket op af natten, men skyggerne lagde sig allerede tungt over ølkrammerens sæson.

”Condi… i D2… damn…”

Oprindeligt skrevet af: Miller31

Så er det igen tid, for the love of the game, where amazing happens, where GangStars plays harder.

Sådan kunne en intro lyde til NBA regular-season 2007/08 starter i aften, men mere vigtigt, hvor NBAiKL starter kl ca. 2.14 dansk tid i nat.

Men er GangStars klar til en ny sæson? Vi fangede kort GM Hansen til en lille snak om hans elskede franchise.

Det blev nøjagtig til en delt 10. plads i sidste sæson, derfor er du nu i 1. div. men er dit hold klar til denne opgave?
Ja, vi fik fortjent pladsen mod slut i sidste sæson. Det holdt ellers hårdt, og jeg vil med det samme på Bjarne Riis-agtig måde tilbagevise alle beskyldninger, vores spillere var ikke dopede og der har heller aldrig været tale om bestikkelse. Det er det pureste opspind! Mere vigtigt, så nej, rosteren er ikke klar. Pt. har vi et par svage positioner, men der arbejdes på dette.

Okay, noget du vil mere ind på?
Nej, egentlig ikke. Alle kan dog se at en PF-rotation med Tyrus, Renaldo og Garbajosa, den er ikke helt optimal. Ligesom C'en har set bedre tider med Hawes og Bynum. Vi håber dog de vokser med opgaven, dog er der trade-talks igang omkring forstærkninger her og nu.

Men hvad er målsætningen så i år?
Den er overlevelse. Det er godt nok synd, for når man sidder med AK, Baronen og JoJo, så burde målet være mindst top 3, men resten af rosteren er ikke klar. Så vi satser på overlevelse i år, med mindst mulige midler. Hvorefter talentrækken med Hawes, Bynum, Tyrus, Granger, Belinelli m.fl. vil være klar til at levere næste år. Så vi kan satse på et title-run der.

Nu nævner du Hawes og Belinelli, er du tilfreds med dit draft?
Meget. Vi havde ikke nogle top-picks, men i Beli har vi fået en fremtidig scorer og vores sicilianske venner er blevet væsentligt nemmere at komme i kontakt med. Hawes bliver også en lækkerbidsken om et par år, ham og Bynum vil være en lækker duo, der bare lige skal lære at slå fra sig.

Der går rygter om du holder til i down town Århus C nu, hvorfor stadig Djursland GangStars?
Det kræver mere end som så at ændre navn, det kræver et koncept. Men nu må jeg videre, jeg har en vigtig aftale med mit holds sikkerhedschef Jack(Bauer red.) om kort tid.

Det var ordene fra GM Hansen, inden han igen smuttede videre, i sin farlige hverdag. Om ansættelsen af Bauer betyder planlæggelse af et kommende attentat mod den kinesiske Yao, det må være et åbent spørgsmål. Men når det sker, så hørte du det her først!

Oprindeligt skrevet af: Jenner

NBA sæsonen er til mange GMers (tydeligvis ikke alle :() store glæde igen startet. Dog sidder en GM allerede med rynker i panden. Jens Døssing, GM for Frederiksberg Fistfighters er langt fra tilfreds med den start hans tropper har fået.

Randy Foye som man ellers havde set meget frem til at skulle se i aktion i år, må desværre tage minimum 3 ugers pause med knæproblemer. Samtidig har Brandon Roy stadigvæk problemer med den hæl der holdt ham ude i 20 kampe sidste sæson og sidst men ikke mindst har Jermaine O'Neal også allerede misset sin første kamp da de unge spillere hos Pacers er så talentløse at deres eneste måde at få spilletid på er ved at skade hinanden.

Dette efterlader et par klare huller hos Fistfighters, som ellers fik flotte kampe af det unge spir Luol Deng, og nyerhvervelsen Tyson Chandler i nat. PG pladsen overlades nu til den aldrende alien Sam Cassell som virkelig skal steppe op med Foye ude. Spørgsmålet er hvor lang tid den kørestolsklare stand in fra Steven Spielbergs klassikeren E.T kan holde sig på benene.

Det er dog ikke kun skader der plager GM Døssing. Luol Deng som eftersigende "kun" gik efter at få en kontraktforlængelse på 55 millioner over 5 år fik ikke denne forlængelse. Dette er der selvfølgelig gode og negative ting ved, men vi er ikke i tvivl om at 55 mil til Deng over 5 år havde været et scoop! Nu er Deng så i et kontrakt år hvilket betyder at han virkelig skal ud og vise hvor meget han er værd. Desværre kan det blive rigtigt meget, noget der ikke ville være godt for vores fremtidige økonomi. Vi har aldrig tvivlet på at Dengs evner og er derfor ærgelige over han ikke fik sine 55 mil for 5 år af Bulls, men vi må tage hans forlængelse til sommer i stedet.

Samtidig med alle disse bekymringer må GM Døssing også sande at mange af de andre D2 hold har fået en rigtig god start, og at kampen om oprykningspladserne måske bliver endnu tættere end forventet. Og med Foye ude på ubestemt tid, og Roy og JO med konstante småskader kan det blive en meget hård sæson for Fistfighters.

GM Døssing dæmper dog lidt ned på tingene: "Vi har kun haft 2 kampdage, sæsonen varer altså i lang lang tid endnu, og andre hold vil sandsynligvis også smage skadernes bitre smag. Vores målsætning er ikke ændret, oprykning er stadigvæk det klare mål!"

Hos de noget nærsynede Amsterdam Grunts franchise har Tim Duncans langsomme opstart ført til traderygter. Et par buy low tilbud skulle være rullet ind og et lineup tweak kunne være i udsigt.

Det ene af de to talende ansigter på GM’ens skuldre er dog hørt mumle følgende i hans øre:

”Du er fuldstændig tosset hvis du trader Tim Duncan lige nu! Sidste sæson havde han noget nær ligaens bedste all-round statline, og det får han igen i år. Lige nu forsøger folk bare at lokke ham væk for pebbernødder.

Se på KG, selv nu hvor han bor på plejehjem kostede han to førsterundepicks og en allstar, det bør være absolut minimum for Duncan også. Tænk liiige på de her statlines inden du handler:

19. nov. 06: 35 pts, 14 reb, 3 ast, 2 stl, 1 blk
1. feb. 06: 20 pts, 18 reb, 4 ast, 1 stl, 5 blk
26. jan. 07: 26 pts, 13 reb, 2 ast, 9 blk
28. jan. 07: 21 pts, 14 reb, 9 ast, 1 stl, 3 blk
17 mar. 07: 20 pts, 16 reb, 3 ast, 2 stl, 7 blk
27 nov.06: 22 pts, 16 reb, 4 ast, 1 stl, 6 blk
18 maj 07: 24 pts, 13 reb, 1 ast, 9 blk
12 maj 07: 33 pts, 19 reb, 3 blk

Du er tosset… TOSSET, hvis du sælger ham her.”

I gårsdagens udgave af The Ultimate Insider, var følgende lille stykke med lyrisk prosa at finde nederst på bagsiden:

Ingen vidste, hvordan det var gået til. Men pludselig drejede hele verden sig om selv de mindste udsving i bestemte perifere bænkspilleres produktion i NBA. Det var som var det et stort kunstværk. Det var, som gik der en strøm gennem en lille udvalgt del af menneskeheden af en åndelig art, som under store revolutioner i historien. Det var, som blev menneskeheden sig selv bevidst i ganske små marginaler i natlige statistiske oversigter.

En lille flok mennesker deltog alle underkastede den samme mærkværdige ”hypnotiske” tilstand af begejstring, som kom ”hvorfra-vides-ikke”, men som forplantede sig med rivende hast hver gang et forventet 1-tal forvandlede sig til et rygende hedt 9-tal. Pludselig forvandledes kolonnernes tal så pragtfuldt, at man skulle tro, at det var månen, der var begyndt at gå den modsatte vej – og så var det dog kun verdenshistorien, der forandrede sig, idet et komma og en decimal indædt kæmpede for at tilrane sig territorium.

En guldrandet statline kom spadserende hen langs kanalen, over broen, ned gennem skyggerne i en smal sidegade og forsvandt op i et gammelt hus i et forbryderkvarter.

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

Tirsdag den 11. marts 2008 vil for altid stå som et mindeværdigt øjeblik i NBAiKL. Efter to års pause fra gamet grundet personlige årsager, er Stefan Nellemoes igen at finde i spidsen for et NBAiKL hold.

Værløse Warriors er blevet solgt til den Kolding-baserede Nellemoes, der i bedste Kim Jong-il stil straks valgte at sætte sig selv i GM sædet.

Det medfører naturligvis drastiske ændringer i organisationen, da Nellemoes er kendt og berygtet for sine alternative forhandlingsmetoder, både hvad angår nye spillere samt nuværende.

Det ligger allerede fast, at prominente navne som Mike Bibby, Zydrunas Ilgauskas og Ben Gordon alle er uønsket. Dermed fristes man til at tro at Kolding Kerb-Crawlers, som franchisen nu hedder, går all-in i rebuilding mode. Det er dog ikke tilfældet, slår Nellemoes fast.

- Jeg er udemærket klar over at folk hæver et øjebryn eller to, tre, fire stykker, når jeg nu bekræfter at Mike, Zydrunas, Ben, Chris, Alonzo, Carlos og Earl hurtigst muligt skal finde sig et andet hold.

- Men det er nu ikke fordi at vi vil tabe en masse kampe, men derimod fordi de ganske enkelt ikke passer ind i vores filosofi. Det er alle gode – eller solide – spillere, der vil kunne hjælpe et hold der balancerer mellem oprykning eller nedrykning.

- Enkelte af spillerne er samtidig attraktive for andre hold, da deres store kontrakter udløber inden længe – og dermed er det en win-win for begge parter, hvis en handel med en eller flere af disse spillere kan finde sted.

Holdets måske eneste mulige franchisespiller netop nu er Richard Jefferson. RJ har en fantastisk sæson, og har en acceptabel kontrakt. Alligevel mener Nellemoes ikke at RJ er manden der skal føre Kerb-Crawlers videre.

- Jeg skal gerne indrømme at jeg har et anstrengt forhold til RJ. Det startede da jeg på en scouting tur i forbindelse med opkøbet af Warriors, valgte at medbringe 16 flasker af de dersens blå gajol. RJ mente at det var helt på sin plads at låne en af flaskerne, da han valgte at snuppe en flaske under jakken og smutte ned til den lokale blækpusher for at få sig en ny tatovering, hvilket endte med at blive en latterlig tatovering af omridset af en Blå Gajol. Hvad fanden sker der i hovedet på ham? Derudover har jeg læst på nettet at han engang har tungekysset Mick Jagger, og der sætter jeg grænsen.

Efter snakken om RJ, indskyder den semi-homofobiske Nellemoes at han trods det store udsalg, ikke er har sat røven i en TANK.

- At tanke ligger ikke til mig. Jeg vil vinde, og jeg vil vinde hurtigst muligt. Men for at få fingre i de spillere jeg har udset mig, kræver det at der skiftes ud på holdet. Og med holdets tidligere præstationer i baghovedet, kræver det ikke det store geni at indse, at det nuværende hold ganske enkelt ikke har været godt nok. Vi har været NBAiKLs svar på en blanding af FC Zulu og Brøndby – et hold bestående af boldmongoler og/eller voldelige typer, der ikke hører hjemme hos det der gerne ville være et tophold.

- Vi ønsker at rykke op i D1 hurtigst muligt, og vi er ikke bange for at at bruge penge, hvis den rigtige spiller skulle vise sit ansigt.

På rygtebørsen forlyder det, at Kerb-Crawlers allerede har været ude med flere bud. Det bliver nu bekræftet af Nellemoes.

- Jeg vil gerne bekræfte at jeg har været i kontakt med op til flere GM-wannabes i løbet af de sidste 24 timer, og jeg kan garantere, at jeg vil arbejde stenhårdt frem til tradingdeadline den 23. marts. Som det ser ud nu, er der ikke en handel der er lige om hjørnet – men i en liga hvor homoerotiske orgier og korruption hører til dagligdagen, ved man aldrig hvad der sker. Når en handel er en realitet, vil jeg naturligvis indkalde pressen til et pressemøde, hvor der vil blive budt på studenterbrød, pyramider, carotter, snaps og polske glædespiger.

På dagens pressemøde i hjertet af syndens hovedsæde, Europas Hells Kitchen… Amsterdam… mødte blot fire forkølede backpackere op (som alle var gået forkert i jagten på cykeludlejning).

Derfor har Amsterdam Grunts valgt at indrykke denne annonce til almen oplysning:

AI – aka mr. Fantasy – teamer op med hans arvtager CP3, Caron Tough Juice Butler, Marcus Not-In-Here Camby, Emeka King Kong Okafor og Rudy …øh… Gay.

Det er med stolthed at vi i nat genoptog jagten på pts og ast, med Allen Iverson og Rudy Gay som holdets nye ustoppelige swingman duo. Parrets første nat i aktion bød på 17 pts og 4 reb… til sammen, så vi vil bede personer i GM Ravns kontaktflade om at have forståelse for en vis nervøsitet eller eventuelt sågar angstanfald i fuld flor.

Med 6 mand i aktion og et snit på 11 point per mand er holdets målsætning klar: Mesterskab nu og her.

Vi måtte slippe et top10 pick i næste års draft, hvilket uden tvivl er et stort asset, men en kriger som Iverson ved vi vil kæmpe gennem hvad som helst, og bunke stats sammen hver gang han træder ind på en basketbane.

Millsap er tricket i traded, da han i sidste ende allerede nu har vist større fantasy potentiale end størstedelen af spillerne valgt i de sidste par sæsoners top 10.

Spørgsmålet er selvfølgelig bare hvor lang tid det tager før Kirilenko opgiver fuldstændig, og falder tilbage på sit medlemskab af Sygesikringen Danmark.

Sæsonen kan herfra stilles sådan her op:

1 Grunt – (1 Yao + ½ Butler + 1 Livingston + 1 Dorell Wright) + 1 AI + 1 Millsap > 1 Danish – 1 Wade?

GM Nellemoes raser mod svagpisser

GM Stefan Nellemoes har i en netop udsendt pressemeddelelse fordømt en unavngiven GM. Stefan Nellemoes er rasende, da han troede at en handel inkluderende holdets rutinerede center Zydrunas Ilgauskas.

- Det kan simpelthen ikke passe at den uduelige svagpisser af en hobbit på den måde lukker for det varme vand, netop som dilleren var ved at få normal størrelse igen - altså King Size.

- Jeg var sikker på at ham den grimme polak eller hvad fanden han er, var på vej væk til et hold i D1, hvor et hold i krise var opsatte på at få ham for en billig pris.

- Vi vil nu intensivere jagten på en ny opgave til Zidyru... Zudri... Zimba...- hvad fanden hedder han egentlig? Nå, skid hul i det - vi kalder ham Z. Z har brug for et nyt hold, og vil med sin solide double double og knap to blocks, samt udløbende kontrakt næste år, være en gevinst for en del hold

Kilder tæt på Nellemoes bekræfter, at man i løbet af de seneste 24 timer har været i kontakt med flere hold. Da det er offentligt kendt at Nellemoes har et anstrengt forhold til blandt andet GM Christian Hansen, som Nellemoes har kaldet en mandlig udgave af Tove Fergo samt GM Jacob Carstens, der blev sagsøgt af Nellemoes for fire millioner kroner for svie og smerte, efter et nøgenbillede af Carstens og Rune Klan ved et uheld dukkede op i Nellemoes' indbakke.

Stefan Nellemoes ønsker ikke at kommentere sagen yderligere. Det har ikke været muligt at træffe Hansen og Carstens for kommentarer,

Kerb-Crawlers indkalder til pressemøde

Pressemeddelelse

Kolding Kerb-Crawlers har den store glæde at indkalde verdenspressen til et pressemøde søndag aften når ellers NBAiKL kontoret får [censored]t sig sammen. På pressemødet vil den nykårede ÅRETS HUG 2008, Stefan Nellemoes, informere om nyt vedrørende spillertruppen.

På nuværende tidspunkt har Kerb-Crawlers ikke yderligere kommentarer. Dog vil vi løfte lidt af sløret, og bekræfte at det drejer sig om en spillerhandel der sender tre nye spillere til Kolding.

Som Stefan Nellemoes lovede ved sin tiltræden, vil der på pressemødet blive budt på studenterbrød, pyramider, carotter, snaps og polske glædespiger.

Vel mødt.