Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

THE ULTIMATE INSIDER

Oprindeligt skrevet af: Jonas Emiliussen

Sen eftermiddag mødte en Highflyers Daily journalist det lokale holds store håb - GM Emiliussen, i en stresset situation, hvor han vist nok var igang med at gøre sig klar til en eller anden form for Halloween-fest. At han ikke var i Danmark, men istedet i Seattle, kommer vel ikke bag på nogen, eftersom GM Emiliussen er set op til flere gange rundt omkring i verden, da han virkelig går op i at scoute spillere inden han signer dem.

Vi fik os dog en hurtig snak med ligaens yngste GM!

Er du tilfreds med truppen, som den er nu?
Jeg må sige, at jeg er ved at være godt tilfreds med truppen, men der mangler stadig et par vigtige brikker. Jeg regner med at have styr på dette inden for de næste 2 uger

Hvilke spillere har du kig på?
Det kan jeg bestemt ikke røbe, men har kig på spillere fra 2 forskellige hold. En ung purk, som jeg føler jeg kan banke noget fornuft ind i, og så 2 spillere fra et andet hold - en etableret stjerne og en ung østeuropæer til frontcourt

Vi har hørt nogle rygter om, at du overvejer at ansætte en assistentmanager/træner til at aflaste nogle af dine pligter. Er dette rigtigt?
Dette har været i mine overvejelser lige siden, at ligaen gjorde dette muligt. Jeg har mange pligter, og rejser meget rundt. Derfor vil det være positivt for mig, hvis jeg kunne få en hjælpende hånd. Jeg kan dog ikke røbe noget om hvem denne person bliver

Sidste nye rygte er, at American Highflyers' GM Emiliussen har tænkt sig at indkalde til pressemøde en gang i weekenden. Anledningen skulle eftersigende være nyt vedrørende ledelsen og spillertruppen.

Kl. 13.52 (lokal tid) i et lille presselokale, indkaldte American Highflyers' GM Jonas Emiliussen til det forventede pressemøde.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Velkommen til vores første pressemøde i sæsonen 06/07. I bedes tage plads, og vi henviser til spørgsmål efter de kommende briefings

Jeg har siden ligaens nyeste tiltag været på udkig efter en assistent GM, som kunne aflaste mig på visse områder, som fx scouting, kontraktforhandlinger osv. Jeg er nu stolt af at kunne præsentere personen, som fremover skal stå ved min side og styre Highflyers med hård hånd - forhåbentlig til toppen.

Navnet på vores mand er Daniel Brandt. Daniel har længe vist interesse for jobbet, og han har de seneste par år styret et par lilleput-hold med rimelig succes - nemlig to 2. pladser, kun overgået af Highflyers reserver fra Greve.

Daniel vil først og fremmest komme ind som trainee mig (red. GM Emiliussen), men vi håber, at han kan komme til at gøre en forskel med tiden. Det første jeg vil er, at give ham den nødvendige basisviden, som man skal have som GM i verdens hårdeste liga. Desuden mener jeg, at Daniel kan være med til at bringe noget humør og gejst ind på holdet. Til sidst vil jeg bare sige velkommen ombord, Daniel.

Har også en nyhed omkring spillertruppen. Vi har de seneste dage kigget truppen igennem, og har vejet et par spillere for mangelfulde til holdet. Derfor har vi valgt at waive Bobby Jones, Will Blalock og Marquis Daniels - der skal dog lyde et tak til disse spillere, for deres arbejde igennem preseason.

I er nu velkomne til at stille spørgsmål...!

Var der andre inde i overvejelserne om co-GM rollen?
Nej, det må jeg sige, at der ikke var. Efter at vi fik kontakt med Daniel Brandt, vidste vi med det samme, at dette var det rigtige. Daniel og jeg kender hinande fra mange år tilbage, og vi har en formiddabel samarbejdsevne - blandt andet har vi haft et par fantastiske år som holdkammerater, og vi spiller stadig sammen på regelmæssig basis

Hvad ser du mest frem til ved at tiltræde som co-GM under GM Emiliussen, og har du nogle forventninger, Daniel?
Hvad jeg ser mest frem til... hmm... Det må jo være at komme i kontakt med nogle af verdens bedste spillere, lære dem et par nye ting, som i sidste ende vil være det som giver os mesterskabet i år. Og så ser jeg selvfølgelig frem til, med stor glæde, at skulle arbejde sammen med Jonas Emiliussen. Jonas og jeg har efterhånden kendt hinanden i en del år, så det bliver spændende at arbejde sammen.

Af forventninger... jeg nævnte det kort tidligere, vi går jo selvfølgelig efter mesterskabet. Inden du spørger om det er umuligt, vil jeg bare sige nej. Jonas's #9 plads sidste år skal man ikke regne for noget. Uheldet var lidt ude efter ham, men alle spillerne i vores trup ser stærke ud, både fysisk og psykisk, så skader bliver intet problem i år. Vores trup vil blive anført af Amare Stoudemire og Allen Iverson, som vil være bakket op af resten af holdet, her kan blandt andet nævnes Andre Igoudala og Chris Kaman.

[Billede] <--- En glad nyudnævnt co-GM ser frem til at få noget erfaring

Oprindeligt skrevet af: Jenner

Trade-Amok på Frederiksberg!

Frederiksbergbladet kan som de første berette om at det lokale NBAiKL hold Frederiksberg Fistfighters' GM Jens Døssing gik fuldstændig amok søndag aften. Søndag aften var GM'ernes sidste chance for at waive spillere gratis, men det vides ikke om det var dette eller det faktum at GM Døssing fylder 18 år på tirsdag der fik ham til at gå amok.

GM Døssing tradede først Ben Wallace til Odense Alphahans, for Josh Childress og Troy Murphy.

GM Døssing udtaler:

Vi bytter ligaens bedste fro for den næstbedste fro, og oven i købet får vi en gut med en brækket tud.
Det var vores første move mod en lysere fremtid. Vi elsker Ben for hans hustle (stats), men han var simpelthen for dyr... Vi vil som expansion hold intet kunne vinde i år, så hvorfor ende 6. sidst og have en tåget fremtid, når man kan ende blandt de nederste 3 hold, men tilgengæld have en lys fremtid.

Som om det ikke var nok at smide holdets eneste alvorlige contributor i Rebs, Steals og Blocks, ja så valgte man at smide sin eneste rigtige scorer, da man sendte Rip Hamilton og Ryan Gomes til American Highflyers for David West:

Rip var igen for dyr for os. Gomes var vores billigste spiller og har godt med upside, men David West giver lidt mere sikre stats, og er billig (I hvert fald i år). Vi får masser af cap space, og et roster spot til at signe FAs hvis dette skulle være det vi havde lyst til.

GM Døssing nævnte desuden kort at han er igang med en 3. handel, der dog er lidt mindre end de to første, men det vil igen give mere cap space.

NB! Ingen af tradesne er godkendt af ligaen endnu, men begge ventes at gå uhindret igennem

Oprindeligt skrevet af: Pacers

Så er der nyt fra Bornholm BeerGuzzlers pressechef Mogens Glistrup.

Mogens Glistrup udtalte i morges fra solskinsøen, at man i løbet af den sidste uges tid har man fra GM Kofoeds side overvejet rosterens opbygning og struktur. Hvad det egentlig var vi ønskede med årets sæson og fremtiden. På baggrund af disse analyser, valgte GM Kofoed i går at wave to spillere.

De to waivede spillere, der ikke bliver waivet på grund af manglende tiltro og arbejdsvilje, men på grund af disse fremtidsudsigter var selveste Michael Redd og holdets nyerhvervelse Solomon Jones, der mod forventning ikke har kunnet arbejde sig rigtigt ind i Atlantas rotation på trods af masser af upside og fremragende rebound og block-kvaliteter.

Disse to moves, samtidig med traden af Alston, som har ligget i kortene et stykke tid skaber dermed plads til at holdet i den kommende uge vil være i stand til at signe en superstjerne som utroligt nok er på FA-markedet.

Det fremtidige move er lavet udfra to bevæggrunde:

1. Vi vil naturligvis forsøge at forbedre vores 10. plads fra sidste sæson og samtidig gør Kurts projectede 13. plads til skamme.

2. Dette move vil gøre meget for hodlets interene mål om at slutte over sine to første runde picks. Som jeg ser slutte som nummer 13 og 14.

Vi ser frem til den kommende sæson med stor spænding.

Oprindeligt skrevet af: Martanic

Som nogen måske har bemærket, har det ikke ligefrem været nogen pointfest, fra holdet der ellers i starting lineup rummer tre normalt klare 20+ drenge.

Dette skyldes en protest fra spillerne over for dårlige bonusaftaler, hvilket de har ligget i forhandlinger med GM Meyer og den øvrige ledelse hos Royals.

Vi har talt med spillernes talsmand Gilbert Arenas og GM Meyer

Hvad mener i, at i får ud af denne protest Gilbert?
Vi ønsker ganske enkelt at få 50$ ekstra for hvert point vi lægger til en fantasy kategori. Vi mener kun at dette kan være rimeligt, efter vores flotte præstation sidste år

Er 50$ ikke småtterier for jer?
Absolut ikke. 50$ kan jo blive til mange penge, og de kan absolut vise sig, at være lige det jeg har brug for, når jeg går på pension om 12 år. Husk på at jeg forventer at producere samlet set 45-50 point pr. kamp i sæsonen, og så taler vi pludselig mange penge

GM Meyer, hvad er dit forhold til de 50$
Alt jeg kan sige, er at vi i øjeblikket forhandler på højtryk, inden krisen for alvor kradser. Det er uden tvivl en stor skuffelse, at det kun er Zaza (red. Der i øvrigt ikke deltager i protesten, da han er lykkelig for sine 4 millioner dollars) der har formået at lave en rimelig produktion i sæsonåbningen.

Mens vi har der, hvad har i af planer med SF pladsen
Vent og se min gode herre, vent og se.

Der ventes at falde en endelig aftale på plads, inden kampene lørdag den 4. November

Oprindeligt skrevet af: Kapitalistsvin

The Ultimate Insider har for første gang i lang tid for alvor fået noget kød på gaflen. Ikke overraskende er det ligaens playboy og dandy, der igen lægger kalorierne på hakkebrættet.

Rygterne går på at GM Nellesmuds har klappet pengekassen om fingrene på en grønskolling af en rookie, som det skulle være lykkedes ham at sælge Odense Alphahans til på det halvsorte marked.

I første omgang skulle franchiset have forsøgt sig med en fusion med Anja Andersens hunboldhold i Slagelse, men da ligaens korruptionsudvalg nedlagde deres grundigt misbrugte veto mod de planer, vendte/væltede skuden tilsyneladende 478 grader, og Alphahans blev sat til salg.

Det er endnu uklart om det er lykkedes ligaens Pim van der Keizerskhracht at få indsat sin egen muldvarp i GM-stolen på det konkurrerende tophold. Dog synes der i øjeblikket at være tale om en co-GM fra et af ligaens midterhold som favorit til at overtage pladsen bag det store skrivebord på Alphahans overpissede hovedkontor i Odense.

Bottom line er foreløbig, at NBAiKL står overfor det første salg af et franchise i ligaens historie. GM Nellemoes har mod alle odds fundet en arvtager, men der er endnu stor mystik omkring den karismatiske GMs bevæggrunde.

Er det virkelig pga. de kuldsejlede fusionsplaner med Anja Andersens hunbolds-dreamteam?

Er der tale om et oprør mod tre unavngivne medlemmer af korruptionsudvalget, som i måneder skulle have presset på for at lande Lebron James for en blanding af har[censored]s og lakridskonfekt, og et midlertidigt stop for alle trusler mod GMens slægtninge?

Hvad kommer holdet til at hede hvis rygterne har hold?

Hvem er denne nye GM?

Kan han virkelig indfri forventningerne til en GM på ligaens tredjebedste hold?

Hvad var prisen?

Og hvad fanden foregår der egentlig?

Opdatering, siden ovenståendes publicering, er der indløbet en pressemeddelelse fra NBAiKL forretningsudvalg: http://www.nbainfo.dk/readarticle.php?article_id=111

Oprindeligt skrevet af: Daniel Brandt

Kl. 13, dansk tid, blev der kaldt til pressemøde fra American Highflyers co-gm Daniel Brandt - Han havde en stor nyhed at fortælle.

De mange opmødte journalister så imidlertid lidt trætte ud, da de kort før kl. 13 satte sig til rette i presserummet. De vågnede dog hurtigt op, da Daniel Brandt trådte ind i presserummet, iført en Odense Alphahans-jersey.

Her er hvad en tydeligt bevæget Daniel Brandt sagde (uredigeret):

Hej alle sammen… I dag er et stort ønske gået i opfyldelse for mig – Jeg har i lidt over en uge ligget blandt kandidaterne til at overtage GM Nellemoes’ hold, Odense Alphahans, da han har valgt at træde tilbage. Jeg har været til et utal af samtaler, og i dag (d18/12-06) fik jeg så besked på, at de mente at jeg var den rigtige GM til jobbet. Hvilket jo så også, desværre, betyder at jeg må forlade min forholdsvis nye plads som co-gm hos Jonas Emiliussen og American Highflyers. Jonas har lært mig en hel del, og det vil jeg så tage med til Odense Alphahans. Jeg glæder mig til at komme i gang hos Alphahans, som er et hold som pt. ligger #3 i ligaen, så der hviler et lille pres på mine skuldre, men jeg mener at jeg er stærk nok til at kunne klare presset. Nu starter en helt ny æra i mit liv, og jeg håber at I (journalister) stadig vælger at være mine venner fremover, i stedet for fjender, i både medgang og modgang… Tak…

Herefter gav GM Brandt sig tid til at svare på nogle spørgsmål, fra nogle spørgeglade journalister…

Ville nogle af spillerne hos Odense Alphahans være på vej væk fra klubben?
Erhm… Er det ikke lidt tidligt at spørge om? Lad mig nu lige komme i gang, og få set mine spillere an, inden du stiller sådan et spørgsmål. (Den unge journalist blev lidt genert, og Daniel gav ham en chance til)

Vil Stefan Nellemoes stadig have en lille plads hos klubben?
Nej, så vidt jeg er orienteret så har Stefan brudt alt kontakt til klubben, og jeg overtager alt. Hvis Stefan én dag fortryder sit valg, så må vi snakke om der evt. er en plads til ham, et eller andet sted. Men det sker højst sandsynligt heller ikke de næste lange stykke tid.

Har du tænkt dig at ændre klubbens navn?Øhm… det er ikke noget jeg har tænkt så meget over, fik jo først overtaget holdet i dag, men jeg overvejer at ændre navnet til DB Alphahans, DB står selvfølgelig for Daniel Brandt, og da Alphahans er et berygtet navn her i ligaen, så ser jeg ingen grund til at ændre det.

Vil du tage nogen spillere fra Highflyers med til Alphahans?
Jeg har tænkt lidt over det, men har ikke snakket med Jonas Emiliussen endnu… men jeg regner ikke med at jeg vil lave nogle handler med Jonas, bare pga. gammelt venskab. Privat er vi venner, men nu er vi konkurrenter, og ingen af os har tænkt sig at tabe med vilje.

Et spørgsmål der skal komme… Hvilken placering vil I slutte på i år?
Haha… ja… Vi ender selvfølgelig på #1, bare vent og se…

- sagde Daniel Brandt med et blink i øjet, og forlod derefter salen.
Nu er spørgsmålet bare… Vil Daniel kunne føre sit hold til tops i år? Det må tiden vise…

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

STEFAN NELLEMOES INDKALDER TIL PRESSEMØDE MANDAG D. 18/12 KL. 18.30

Akkrediterede journalister, GMer i NBAiKL samt tidligere elskere er alle inviteret til sidste pressemøde med Stefan Nellemoes, der dags dato har solgt sin franchise og dermed sagt farvel til ligaen.

Stefan vil svare på spørgsmål fra de fremmødte og samtidig komme med lidt ord om hvorfor, hvordan, hvorledes og hvornår, foruden lidt ord om hans oplevelser i ligaen.

Spørgsmål til Nellemoes skal sendes her http://www.nbainfo.dk/messages.php?msg_send=1 senest 17.00.

Undervejs vil Gnags underholde med lidt musikalsk guf, og helt i julens ånd, vil der blive serveret æbleskiver og glögg med en alkoholprocent på 47,5, efter Stefans ønske.

Dresscode: Som Gud skabte os.

Vel mødt!

Oprindeligt skrevet af: Stefan Nellemoes

Grundet tekniske problemer, er det desværre ikke muligt at downloade dagens pressemøde med Stefan Nellemoes som PodCast. I stedet, vil vi her levere et fyldigt sammendrag af hvad der skete.

Det hele startede i vanlig Nellemoes stil. Over højtalerne hørtes Patrick Hernandez, der sang om at være ”born to be alive”. På højre side af bordet med de mange microfoner, stod to unge – men usædvanligt små – piger og dansede med begrænset tøj på deres små 130 centimeter lange kroppe.

Da Stefan Nellemoes gjorde sin éntre, blev pigerne viftet til side og al musik blev slukket.

Transcript:

Stefan Nellemoes: Først og fremmest vil jeg gerne takke jer alle for at dukke op på denne dag. Som I har læst i formiddagsaviserne, har jeg i dag solgt min AlphaHans franchise, og fratræder med øjeblikkelig virkning min stilling som GM, og er per dags dato en færdig mand i NBAiKL.

Tiden i ligaen har budt på op og nedture, men alt i alt har det været en forrygende oplevelse, og det har været en svær beslutning at takke ja til et af de mange tilbud jeg fra dag et har modtaget.

Som de fleste er klar over, så har jeg ført holdet langt i min tid som GM, og uden mig, havde holdet næppe ligget i toppen den dag i dag.

Der skal ikke være tvivl om, at jeg da som alle andre har indgået nogle tvivlsomme handler gennem tiderne, men Daniel Brandt overtager et hold med en fremragende fremtid – med to franchisespillere i form af LeBron James og Darko Milicic.

Men der kommer et tidspunkt i ens liv, hvor man må stoppe op og spørge sig selv, om det man nu gør, også er det rigtige – både i nutiden, men så sandelig også på langt sigt. Og selvom jeg har haft en god tid i ligaen, har jeg valgt at lægge vægt på livet ved siden af basketball.

Det er ingen hemmelig, at mit helbred ikke er i toppen. Derudover, har der været nogle andre ting der har haft indflydelse på min beslutning, ting som jeg ikke umiddlebart vil komme helt nærmere ind på.

I skal dog alle være velkomne til at spørge om hvad I har lyst til, dog må I ikke forvente at jeg svarer på alt.

Så har I spørgsmål, er det nu I skal komme med dem.

Ukendt journalist: Hvorfor valgte du lige at sælge Odense Alphahans til American Highflyers co-gm Daniel Brandt?

Stefan Nellemoes: Jeg havde egentlig flere tilbud på hånden, da jeg i sommers lod folk vide at jeg overvejede at træde tilbage. I sidste ende lå det mellem Daniel eller en anden kendt NBAinfo bruger. Da det samlede regnestykke blev gjort op, faldt det altså ud til Daniels fordel. Jeg er sikker på at Daniel er manden der kan føre AlphaHans helt til toppen, og bygge videre på det fundament jeg har skabt.

Svinet: Hvad faan foregår der og hvorfor gør det det?

Stefan Nellemoes Det har jeg allerede svaret på. Ønsker du noget mere konkret, må du spørge anderledes.

Svinet: Er det muligt at din pisbregne vil være at finde på eBay inden længe?

Stefan Nellemoes: Den måtte desværre lade livet efter seneste uges julefrokost.

Svinet: Hvad kostede dit hold egentlig?

Stefan Nellemoes: Jeg er blevet enig med Hr. Brandt om ikke at offentliggøre summen – jeg kommer dog ikke til at mangle noget resten af livet.

Svinet: Var du nogensinde tæt på at slippe Lebron James?

Stefan Nellemoes Det var da utroligt som du spørger i dag.. Men nej, jeg havde ikke i sinde at takke ja til et tilbud, trods henvendelser fra stort set samtlige hold i ligaen. Du har selv været ivrig, og til sidst blev det også til et par gode tilbud, men en spiller som LeBron lader man aldrig gå.

Bent Åver, Fyens Stiftidende: Har du planer om at starte en ny franchise op i Odense området?

Stefan Nellemoes: Nej, jeg har ingen planer om at komme ind i dette spil de næste mange år. Jeg beklager naturligvis at Odense nu står uden en nævneværdig underholdningskoncern, men heldigvis findes DSB – og da Danmark er så lille et [censored]eland som det nu engang er, tager det ikke mange minutter at komme rundt omkring i landet.

Chip Munk Petersen, Århus Stefan, hvad har været den bedste og værste oplevelse i din NBAiKL tid?

Stefan Nellemoes Hej Munk, rart at se dig igen. Det bedste var da jeg fik draftet LeBron James og Darko Milicic. Det værste.. Bum bum.. Det har nok været korruptionsudvalget.

Brams E. Sporét, Holbæk Hvad vil du nu tage dig til, og kunne du forestille dig at give en GM en hjælpende hånd i fremtiden?

Stefan Nellemoes Jeg har flere projekter jeg roder med, alle er dog absolut kun på hobby-niveau. Hvad det er, finder offentligtheden nok først ud af om 2-3 år, når disse bliver udgivet. Jeg kunne sagtens give en GM gode råd, hvis personen kom til mig – jeg vil dog ikke opsøge noget, og vil udelukkende holde mig til at give gode råd, hvis adspurt.

Stefan Nellemoes: Jeg vil hermed gerne takke både de fremmødte, men så sandelig også GMs jeg har arbejdet med og imod de seneste små to år, det har været en fornøjelse - og jeg vil samtidig ønske jer alle held og lykke i fremtiden. Derudover, er der en kasse øl til det hold der først vipper Danish Twolves eller Amsterdam Grunts af vippen.

JONAS EMILIUSSEN INDKALDER TIL PRESSEMØDE LØRDAG D. 23/12 KL. 14:00

American Highflyers GM Jonas Emiliussen indkalder til pressemøde dagen før juleaften. Dette informerer "Highflyers Daily" om i deres nyeste udgave.

GM Emiliussen har været under en del pres efter, at det kom frem, at klubbens absolutte stjerne Allen Iverson ville væk fra klubben for at søge nye udfordringer. Highflyers GM klarede dog situationen udemærket og modtog et par rutinerede spillere i Antawn Jamison og Manu Ginobili. Derudover hentede han en pure ung PG i Sebastian Telfair, som stadig kræver en del tilpasning - forventningen er dog, at han følger i hans families fodspor, og lærer noget af hvordan Stephon Marbury spillede i sine unge dage.

Hele denne mærkværdige situation vækkede åbenbart GM Emiliussen op, for han skulle eftersigende være i gang med at lave op til flere trades for at støtte Highflyers nye anførere Amare Stoudemire og André Iguodala. Der skulle efter sigende være tale om en handel som bringer en erfaren PG til holdet, som dermed skal oplære den unge Telfair. Denne PG skulle have været med i flere camps og instruktioner, hvor han lærer unge spillere at komme af med deres fejl og mangler.

Desuden skulle der være tale om en ung center i klubben. Denne spiller skulle hentes til klubben for at presse Highflyers startende center Chris Kaman, som ikke helt har levet op til forventningerne endnu.

GM Jonas Emiliussen udtaler desuden, at han virkelig håber på Highflyers' fans støtte i denne svære tid. Han lover også, at det nok skal gå fremad og, at de vil blive glade for truppens nye forstærkninger.

Spillere vi her i "Highflyers Daily" har på daglig rygte-basis er folk som: Raymond Felton, Luke Ridnour, Ben Gordon, Speedy Claxton, Chauncey Billups. Derudover har der også været rygter som tilknytter Chris Wilcox, Nenad Krstic og Johan Petro med klubben.

[small]"Highflyers Daily" har desuden fået et tip fra en anonym kilde om, at Highflyers GM ser på mulighederne for at waive klubbens backup SG Rip Hamilton. [/small]