NBAiKL: SNAKKE-TRÅD
Citat fra Ryan Østergaard på 6. oktober 2026, 8:58Citat fra Stefan Nellemoes på 6. oktober 2026, 8:55Citat fra Christian Hansen på 6. oktober 2026, 8:36Citat fra Kurt Ravn på 5. oktober 2026, 20:57Hvis der kommer tre hold ind via expansion næste sommer, skal der så være nedrykkere fra D1 - og hvis ja, skal det så ikke kun være én? Så kan der være to oprykkere (i stedet for 3) og så fylder expansion hold op i D2 = 10+10. ??
Det er vel en ret relevant diskussion. Jeg ville da mene det gav bedre mening med 1 nedrykker og 3 oprykkere. Hvorfor skal D1-holdene have garanti to år frem i tiden?
Jeg er jo ikke et geni, og slet ikke matematisk - men skal det ikke være 2 nedrykkere og 3 oprykkere, for at det går op? Der er 9 hold i D1 og 8 i D2. Rykker ét hold ud af D1 og 3 rykker op, ender vi med 11 hold i D1 og 9 i D2? Eller har jeg fuldstændig misset noget (har ikke fået koffein i dag, så hjernen er ikke kommet helt i gang endnu)?
Min holdning er, at der skal være to nedrykkere som normalt.
Ja det virker bedre med 2 nedrykkere og 3 oprykkere.
Citat fra Stefan Nellemoes på 6. oktober 2026, 8:55Citat fra Christian Hansen på 6. oktober 2026, 8:36Citat fra Kurt Ravn på 5. oktober 2026, 20:57Hvis der kommer tre hold ind via expansion næste sommer, skal der så være nedrykkere fra D1 - og hvis ja, skal det så ikke kun være én? Så kan der være to oprykkere (i stedet for 3) og så fylder expansion hold op i D2 = 10+10. ??
Det er vel en ret relevant diskussion. Jeg ville da mene det gav bedre mening med 1 nedrykker og 3 oprykkere. Hvorfor skal D1-holdene have garanti to år frem i tiden?
Jeg er jo ikke et geni, og slet ikke matematisk - men skal det ikke være 2 nedrykkere og 3 oprykkere, for at det går op? Der er 9 hold i D1 og 8 i D2. Rykker ét hold ud af D1 og 3 rykker op, ender vi med 11 hold i D1 og 9 i D2? Eller har jeg fuldstændig misset noget (har ikke fået koffein i dag, så hjernen er ikke kommet helt i gang endnu)?
Min holdning er, at der skal være to nedrykkere som normalt.
Ja det virker bedre med 2 nedrykkere og 3 oprykkere.
Citat fra Torkil Bang på 6. oktober 2026, 13:17Der er i denne sæson ni hold i Division 1, efter vi rykkede tre op og to ned. Det synes jeg fungerede fint.
Der er i denne sæson ni hold i Division 1, efter vi rykkede tre op og to ned. Det synes jeg fungerede fint.